søndag 14. februar 2010

Stavangerbertene på tur!

Når solen begynner å titte frem, må man jo benytte anledningene! Fridag + sol = ut. Fredag formiddag gikk Anders og jeg fra Majorstua over St.Hanshaugen til Grünerløkka i strålende vær, og endte turen på Edward's bakeri. Digg dag! Faktisk så digg at jeg følte en sterk trang til å gjenta det i dag. Og siden Anders er i Stavanger og spiller konsert med unge Ingebrigtsen i dag, ble Tonje dagens makker! Tur med Tonje slår sjelden feil, det fikk vi erfare tidligere i år da vi skulle utforske Nordmarka. Det endte med at vi holdt på å fryse oss til døde, pluss at Tonje nesten døde igjen da hun tråkket gjennom isen. Vi skulle jo bare gå snarveien over vannet, man trenger vel ikke være Jesus for å kunne gå på isen...?

Det var så kaldt at håret vårt frøs til is, så vi så ut som to underlige gråsprengte i løypa... Og ettersom vi etter hvert også klarte det umulige - nemlig å gå oss vill der oppe, ble vi enda sikrere på at enden var nær. Derfor ble trikk og Grünerløkka stikkord for dages utflukt. Litt mer safe kan man si, og kanskje dobbelt så vellykket!

I morgen skal vi bake fastelavensboller med krem! Happy Valentine's day, morsdag, fastelaven etc. alle sammen! Det blir ikke mer moro enn hva man gjør det til selv.

3 kommentarer:

Mari sa...

Så koselig!
Og snart, til uka, da må vi en tur på Tullins igjen <3

Ingrid sa...

Ja, det er som jeg pleier å si: borte bra, men hjemme best ;)

Tonje sa...

Å Ingrid! Eg føle meg beæret øve at eg e skreve om på bloggen din! :D D va to veldig kjekke dager! Må gjentas :)(Utenom d me hunden, og d at me holdt på å dø..) Hahah :)