lørdag 13. februar 2010

Av og til er det nok å bare bruke hjernen...

Et lite hjertesukk fra servicebransjen...


Bruksanvisning for hvordan man går frem med saker man ikke er helt fornøyd med:


Kassaekspeditøren er IKKE den personen som bestemmer prisene på varene i butikken. Hvis du har en formening om at en vare er aaaltfor dyr, så sender du enkelt og greit et klagebrev til vareprodusenten og forklarer dette. Du kan si hva du vil til personen i kassen, men hvis du tror at varen blir billigere av å gjøre livet surt for en ekstra person enn deg selv, så har du dessverre misforstått. Det kreves egentlig ikke den helt store innsikten for å forstå dette.


Det er kjipt å bli tvunget til å betale for noe man ikke har behov for, derfor er garderobepliktsystemet på Latter et system jeg heller ikke er spesielt fan av. Jeg synes ikke noe om at vi skal tvinge gjestene våre (som allerede har betalt for billetten til showet) til å henge fra seg yttertøyet - og i tillegg ta betalt for det. Jeg forstår godt at gjestene kan bli frustrerte over denne uforutsette tilleggsutgiften, MEN: nå er det nå en gang sånn. Har du behov for å uttrykke din forgremmelse, rett klagen din mot de du tror har bestemt at det skal være sånn. Ser det ut som om det er meg?? Nei. Klarer du altså å komme frem til dette av deg selv, er du et godt stykke på vei. Hvis du heller tror at det hjelper på saken å skjelle meg ut, think again. Du oppnår bare å gjøre deg selv til latter, og skape dårlig stemning blant de flaue stakkarene som uheldigvis valgte å ta med akkurat deg på show - og du blir likevel 20 kr fattigere. So much for so little. Det burde ikke være så vanskelig å forstå..?


Jeg antar at du også skjeller ut billettkontrolløren fordi han gir deg bot når du har glemt trikkekortet ditt hjemme og reiser uten gyldig billett? Og har du kjøpt en elektrisk duppeditt som ikke virker, så er det jo helt naturlig å fyre løs på stakkaren som dessverre var på jobb da du kjøpte den? For det er jo deres feil, ikke sant??

2 kommentarer:

Helene sa...

Dette e AKKURAT som om eg sko ha skreve det sjøl...*hjertesukk*

Ingrid sa...

Alt man ska måtte finne seg i altså..! Og det verste e vel nesten at det stort sett e de med mest penger som e de flinkeste te å klage og..