tirsdag 16. februar 2010

Jeg ser mot en hiiiiimmel blåååå....

Det er et kanskje ikke så kjent, men dog meget eksisterende fenomen at jeg sjelden fatter interesse for tv-serier før etter at de er ferdige på tv. Jeg tror det har med tålmodigheten i meg å gjøre - jeg blir så engasjert av å følge med på en episode, men mister interessen like fort idet jeg må vente en hel uke på fortsettelsen. I praksis vil det si at jeg aldri kunne delta i diskusjonene om hvor fælt det var å ta farvel med Carrie, Charlotte, Miranda og Samantha før det ikke var noe å snakke om lenger, og alt jeg har skjønt om Prison Break er at det er et fengsel med i bildet. Og mens alle andre har gått i ett år og bekymret seg for hva som skjedde med Himmelblå-Kim, har jeg hått rundt og lurt på hvem Himmelblå-Kim egentlig er.

Og det er her jeg endelig føler triumfen i det å henge litt etter. Over én million nordmenn trykket Himmelblå ukentlig til sitt hjerte da den ble vist på tv, mens den fòr forbi meg som om det skulle vært den daglige nyhetssendingen. Og da sesong 2 ble avsluttet, sto visstnok hele Norge på hodet fordi seerne ikke visste om denne Kim var død og hvordan det hele skulle ende. Dette måtte de for sikkerhets skyld vente i et helt år på å få vite. Det lyser lang vei at dette ikke fungerer for meg. Først for en uke siden fikk jeg det for meg at jeg skulle forske ut en norskprodusert serie, og siden Himmelblå var på tilbud falt valget enkelt nok på den. And do I love it!! Det må være den vakreste serien jeg noen gang har fulgt med på, og bare det at den er norskprodusert i seg selv gjør den ekstra interessant å følge med på. MEN: mens dere andre vel snart har klødd dere i hodet til det ikke er mer hud igjen der oppe, og ligget søvnløse natt etter natt og grublet over denne Kim, kan jeg enkelt og greitse ferdig sesong 2 i løpet av de to neste ukene, og så er det jammen meg bare en snau uke igjen til sesong 3 kommer på tv. I win! Lett. Og denne gangen skal jeg faktisk gjøre et unntak og følge med.


PS: Men det rareste må vel være at jeg har blitt hekta på fisk etter at jeg begynte å se på Himmelblå..! Jeg, som nesten ikke har rørt fisk etter en uheldig lakseepisode på Odderøya våren 2008! De siste dagene har jeg utelukkende spist ekte torskemiddager, og sett en ny episode mens jeg spiser. Dét er livet! :)



(Dette er herved min nye favorittmiddag. Takk Himmelblå.)

4 kommentarer:

Helene sa...

Åååh! Eg ELSKE at du endelig e på Himmeblåbølgelengde med meg! Og den der torsken - ja, den kan eg bruga te någe!

Pyselotte sa...

Ingrid, du er fin :)

Ingrid sa...

Kor har Kapteinen gjemt seg i alle år?? Alle de gode middagene eg har gått glipp av.... Når eg får besøk av dokker igjen så ska eg jammen diska opp med torskeskillsene mine! :D (Charlotte, du står i fare på mandag, haha)

Frida Ånnevik sa...

IngridIngridIngrid(taktfast..)... du er artig.