torsdag 19. november 2009

Exam is here, joy to the world!!

Jeg kan ikke huske å ha vært så glad for å komme i gang med eksamenstiden før. I år skal det bli en sann glede uten sidestykke! Faktisk tør jeg gå så langt som å si at jeg tar juleferie kl 11.00 i morgen. Det passer perfekt, nå som julereklamene har begynt å gå på tv, og jeg så vidt har begynt å smake på julebrusen. De to neste ukene blir digg - skolefri og eksamensskriving i ro og mak hjemme i sofaen! Absolutt ingen selvfølge når man studerer media...

Men. Innen kl 11.00 i morgen skal jeg altså gjennom en muntlig presentasjon av ukas prosjekt: diskursanalyse. Selv om vi er tre stk på gruppa, har fremdeles ingen av oss skjønt hva det er vi egentlig holder på med, så det får bære eller briste. Jeg har litt samme følelsen som når jeg tok ex.phil: "Her er eksamensoppgaven min, jeg aner ikke hva dette faget går ut på".

Dette har jeg kanskje sagt før, men jeg sier det igjen: Som forberedelse til eksamensoppgaven min i medieteori leser jeg "En helt vanlig dag på jobben" av Håvard Melnæs. Det er altså boka fra innsiden av Se og Hør, og jeg anbefaler den STERKT til alle! Den er helt utrolig kul, jeg skulle ønske den aldri tok slutt. Det er så sjelden jeg finner bøker jeg har lyst til å lese ferdig...

Jo, og så skal jeg visst en kjapp tur til Bodø i adventstiden! Pussig! Jeg er jo veldig lite bevandret nord for Sogndal, og da befinner vi oss jo fremdeles på vestlandet, så....say no more. Det blir gøy! Jeg er bare litt nervøs for flyturen, i og med at jeg akkurat leste en sak på vg.no om at flyplassen i Bodø har vært mye plaget av idioter som blender pilotene med laser under innflygingen. Best de holder seg unna mellom tredje og fjerde søndag i advent, sier jeg bare...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Høres ut som du har en god plan for fremtiden....Stå på:)
-E-

Aase Helene sa...

Ehh? Bodø?? Fill me inn!!!

Lykke te med eksamen, godt med et påskudd til å handle inn litt greit med julebrus, kakemenn og mandariner!:)

Betsy sa...

HallO! Juleferie? Sykt deilig. Kunne trengt det selv.

Ingrid sa...

Æ fær nu tel Bodø 14. desember, ska vesst besøk nå familie tell hain Anders! Hehe!

Jeg har jo fremdeles et ganske så representabelt lager av kakemenn etter din visitt, og julebrusen er på plass der den skal være! :D Jeg burde abonnere på mandarinkasser, jeg spiser jo glatt ti på rappen når jeg først setter i gang...problemet er bare at jeg aldri har så mange.

Betsy, du har jo så godt som ferie hele neste halvår, Australia, hallooo?!? :D

marie sa...

Hva skal dere i Bodø`a?:-) Hehe, spennende å bevege seg utenfor de opplagte byene også- god tur:-)
Bodø er flott(!)
Lykke til med oppgaveskriving, vi MÅ ta et treff en dag når jeg blir frisk igjen.. Duste-svinefluen..

Klem, Marie:-)

Betsy sa...

Hehe.. Det er jo igrunnen sant det:p

Hellibelli sa...

Bodeo e jo skrekkelig spennende, men eg kjenne eg faar litt angst for aa slippe deg heilt opp dit..saa langt hjemmefra! Helst gi meg en liten lyd naar du e vel tebake te sivilisasjonen. (Stavanger) Masse lykke te med eksamener, du klare det jo lett uavhengig om du fatte faget eller ei, og eg ler hver gang eg lese bloogen din, og det e kjekt! Okeeei..lenge siden eg har skreve kjenne eg. Fantastisk syntaks.