mandag 12. oktober 2009

NOOOOOOO!!!!!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=574968

Mitt eneste ønske går dessverre ikke i oppfyllelse. Men sånn er det vel å være student i Norge, man må bare ikke tro at noe kommer oss til gode... Det går vel fint å leve under fattigdomsgrensa et par år til, hvem tar vel skade av det? Eller er det regjeringens metode for å unngå en potensiell svikt i studentarbeidskraften?
Jammen godt jeg ikke gav min stemme til dette bedrageriet. Lars Sponheim ville aldri sviktet meg!!!

Hiver for ordens skyld inn en fin liten frase som jeg fant på vår svært pålitelige informasjonskilde - wikipedia (merk siste setning):

Statens Institutt for
Forbruksforskning - SIFO- anslår at en voksen person bør klare seg på drøyt 6.500 kroner i måneden (år 2006) for å leve på et rimelig forbruksn
ivå. Med et rimelig forbruksnivå menes et forbruk som kan godtas av folk flest. Boutgifter er ikke medregnet.

Det er herlig, dere! Landets fremtid, du liksom. Skulle tro vi var en gjeng med rotter...


...for det er slik regjeringen behandler oss.

3 kommentarer:

Mari sa...

Lykke til, verden... Jeg skulle ønske jeg slapp å jobbe så mye da jeg studerte. Savner å studere nå, kunne øve HELE tia.

Pyselotte sa...

Boutgifter IKKE medregnet.
Jeg bare måtte fremheve det liksom.. Hva var lånet vårt på igjen?

Ingrid sa...

Neeeii....var det sånn ca 10 000 kr i måneden? Ånei, det var inkludert all jobbingen det ja! Stemmer....