søndag 4. oktober 2009

Min venninne, Prinsesse Karoline Gloria, og om å gå rett på sak

Når telefonen ringer, og det lyser "Karoline" på displayet - da vet jeg at det ikke er en hvilken som helst "hei, hvordan har du det"-samtale. Så ordinær er nemlig ikke Karoline, og takk for det! Har man et mål, så er det ingen vits i å gå rundt grøten - derfor fortoner ofte telefonsamtalene med Karoline seg slik:

Jeg: Hallo?
Karoline: Hei! Du? Kan du andrestemmen på "Maria var en møy så ren"?

eller:

Jeg: Hallo?
Karoline: Hei! Du? Kan du strikke?
Jeg: Eeeh.....hæ? Jo, nja...jeg kunne det en gang...
Karoline: Ok! For jeg lurte egentlig bare på om du hadde lyst til å være med i Mari og min sin hekle-/sy-/strikke-klubb?

Her har vi noe å lære, alle sammen! Hvorfor plage telefonregningen med masse overfladisk pjatt, når man likevel bare har én agenda for hånden? Få det ut, få det sagt, og ta resten når man møtes til en hyggelig sammenkomst! Ukens tommel opp går til Karoline :P

1 kommentar:

Betsy sa...

Jeg er nok en uskreven mester i å ikke gå rett på sak. Jeg går mye rundt grøten, og har derfor et mobilabonement som tilpasser mine behov;)