fredag 23. oktober 2009

It's coming to get me...

Lånekassen slår til igjen. Men denne gangen er det visst min feil. Jeg har nemlig tjent for mye - hele 3000 kr. Det betyr med andre ord at jeg får 1205 kr ekstra i lån, som egentlig skulle vært stipend. Jeg bare elsker Lånevennen min.

Skolen tar også ansvar for tiden, og i helgen står retorisk analyse øverst på listen. Hurra. Akkurat som å ta ex.fac.-eksamen på ny. Hva er det med høyere utdanning og analyser av amerikanske presidentkandidaters taler? I Kristiansand måtte jeg gjennom både Hillary Clinton og Barack Obama, nå er det Al Gore som står for tur. Jeg gir meg ende over...

I dag hadde vi gjesteforelesning med Sylfest Lomheim. DET kan jeg bruke til noe. Jeg hadde jo selvfølgelig gledet meg til denne forelesningen lenge, hvem kan vel unngå å bli fascinert av en som er så opptatt av språk! (Hilsen en som blir sabla irritert av skrivefeil...)

Jeg kjenner at jeg er ganske trøtt om dagen, og når jeg tenker etter så er det vel ikke så rart. Mye å rekke over, sene kvelder, early mornings... (forresten et veldig fint band, med Frida i spissen!) Det positive er jo heldigvis at de lange dagene stort sett går med til fine ting, så alt er ikke bare død og elendighet. Jeg er f.eks. snart halvveis i min eminente karriere som studio-
vertinne for Torsdag Kveld fra Nydalen, og det har vært en utrolig gøy og lærerik opplevelse til nå! Jeg har blitt kjent med hyggelige folk, og fått et ordentlig inntrykk av hvordan ting faktisk foregår. Da gjør det ikke så mye om arbeidsdagen blir over 15 timer... Følg med på TV 2 torsdager kl 22.30 eller fredager kl 00.00! :D

Ellers tusen takk til Karoline for at hun var så snill og spilte blåveispike i øvingsfilmen vår. Resultatet skal vi nok få offentliggjort en eller annen gang, til ære for alle dere skuelystne der ute.

Jeg gleder meg fortsatt veldig til jul, og har for sikkerhets skyld bestilt to hjemreiser
i desember. Planen er å rekke over alt som hører julen til hjemme i Stavanger, og det innebærer blant annet lutefiskmiddag hos mormor og morfar, tv-julekalender, pepperkakehusbaking, og en oppmerksomhetssyk pus med julesløyfe som hever julestemningen til det lille ekstra. Og på veien hjem venter selvfølgelig Frostrosen, årets store julekonserthappening i
Kristiansand Domkirke 09.12.09, med Aase Helene og Bjørn i spissen. O jul med din glede!

1 kommentar:

Helene sa...

Fortell meg om disse hjemreisedatoene!