søndag 1. november 2009

Helgen i ord

I nattens mulm og mørke kommer alltid inspirasjonen luskende... Noen ganger er det pianoet som får gjennomgå for denne inspirasjonen, i kveld er det bloggen! Her kommer en oppsummering av hva helgen min har å by på.

Helgen fikk jo først og fremst tidenes start, etter at genitivsdama, som gir oss respons på skriveoppgavene vi har på skolen, faktisk likte den retoriske analysen min! For noen uker siden, da oppgaven var å skrive et debattinnlegg, presterte jeg å få følgende kommentar: "jeg blir faktisk litt sur når jeg leser dette - og jeg er for det du skriver om". Lovende. Jeg er tydeligvis ikke noen god debattant selv, men jeg er visst veldig god på å analysere andres måter å debattere på... Noen andre som ser paradokset i dette..?

Etter å ha levert "Boblen" - øvingsfilmen vår (endelig er den ute av verden!!), dro jeg rett hjem. Der ble jeg møtt av selveste frostrose Aase Helene, som allerede hadde kommet på besøk! Vi begynner å bli ganske vant til å besøke hverandre uten at den andre er hjemme, så det tar jeg ikke så tungt. Og siden jeg er such a good husvert, stakk jeg etter hvert videre på jobb, mens Aase Helene ble sittende igjen på sofaen. Siden Aase Helene, på den andre siden, er så glad i å løpe etter meg, dukket hun opp på Latter litt senere på kvelden, og jeg fikk sneket henne inn på Rune Andersen-showet.

I dag rykket Aase Helene litt lenger opp i bo-standard, og planen var å sjekke inn på Thon Hotell Europa. Hun må jo tross alt fjonge seg litt når hun i utgangspunktet er her på syngeoppdrag. Problemet var bare at hun prøvde å sjekke inn på et hotell som ikke hadde noen reservasjon i hennes navn, og resepsjonisten hadde låst seg ute fra resepsjonen. Først etter masse telefonstyr, skjønte vi at den muntlige forskjellen på Hotell Europa og Hotell Opera faktisk ikke er så stor...

I morgen skal vi filme eksamensfilmen vår, og turen går i den anledning til Kolbotn. Der skal depresjonens makt og mysterier festes til filmtapen, og vi satser på at prosessen blir regnfri og resultatet bra.

Snart juleferie..................................................

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du har evnen til å gjøre folk sure, som i utgangspunktet var enige med deg - du skal lage en depressiv film....Da kan vel ikke resultatet bli annet enn godt?
-Eivind-

Ingrid sa...

Hey! Et VELDIG godt poeng! :D

Betsy sa...

Jeg slenger meg veldig på den siste setninga med juleferie her jeg prøver å gjøre meg klok på subordinate clause, main clause og bla, bla, bla, bla...!!

Ingrid sa...

Ååh...*savn*

Aase Helene sa...

"Siden Aase Helene, på den andre siden, er så glad i å løpe etter meg" - JAHA?? Jeg vet nå ikke heilt...;) Men ei artig helg ble det nå iallefall! Lide stress å bytte bopel 2 ganger på en og samme dag... men Opera kan anbefales over Europa, så la gå.