tirsdag 15. september 2009

Nei til blåmandag, ja til rødgrønnmandag!

Valget er over, og jeg er meget fornøyd selv om interessen for politikk ikke meldte seg før i går-ish. Og til og med da følte jeg ikke det helt store engasjementet. Mitt valg foregikk nemlig på denne måten:
Ingrid: Mamma, hva er ok å stemme på som ikke inkluderer FrP?
Mamma: Tja..Venstre er jo greit...de har fin skolepolitikk for deg som er student.
Ingrid: Ok. De er jo så små uansett at det har vel ingenting å si.

Og se hva som skjer. Lars Sponheim går av grunnet en usannsynlig lav oppslutning på knappe 2%! Er DET takken? Isåfall versegod, ingenting å takke for! For dermed holder jo jeg meg like nøytral som før, og kan si at jeg hverken har bidratt til det ene eller det andre den dagen regjeringen får litt tyn fra min side. Kall meg gjerne politisk ukorrekt, men det er dessverre slik jeg ser på saken.
Jeg bare håper at folk om fire år igjen får tenkt seg bedre om før de stemmer. Det er skremmende at FrP fikk så stor oppslutning som de fikk, og jeg takker høyere makter for at vi har den aldersgrensen ved valg som vi har. Jeg betaler heller litt ekstra for sprit og bedre veier (eventuelt reiser jeg på harrytur til Sverige, og holder meg til kollektivtransport...) for å få beholde/utvide det kulturtilbudet, inklusiv arbeidsplasser, som ekstisterer i dag. (I mean, hvorfor vil FrP gi stemmerett til 16-åringer? "Yeeeeey, billig sprit, drekka mer, bedre råneveier!! Wooohoo!" Det er jo det de trenger for å vinne - enda flere korttenkte suppehuer...)

Kjære Jens: jeg forventer å få utbetalt studiestøtte i juni 2010, og at Norges kulturliv innen da er blitt bevilget 1% av statsbudsjettet, slik du har sagt. Det er alt jeg ber om. Amen.

3 kommentarer:

Carina sa...

AMEN!

Mari sa...

Jens & Jonas <3

Ingrid sa...

Jeg drømte at Jonas var THE hotness her en natt. Men så så jeg han på tv for første gang, og det stemte dessverre ikke heelt overens med drømmebildet. Nei, Jens vinner kjekkasduellen, Jonas Gahr Superstar vinner resten. ;)