lørdag 13. juni 2009

Så saaabla sommerferie!!

Jeg har så saaaabla ferie, og jeg skal så saaaabla ikke la et eneste minutt av denne vidunderlige tiden gå til spille! Jeg blir nødt til å understreke nok en gang at jeg sjelden har vært så glad for å få ferie. Det kommer vel av at jeg ikke kan huske å ha hatt så store problemer med å være venn med eksamenspensumet før, og dermed føltes det ekstra tungt i år. Menmen, tro det eller ei så har nok en B tikket inn på vitnemålet mitt, denne gangen i grammatikk og praktisk språkbruk, altså faget til blant annet TheGerman, uten at jeg velger å kreditere henne noe ytterligere for det....

Som jeg erfaringsmessig spådde selv, forsvant jo det deilige pinseværet omtrent i det samme jeg kom ut av siste eksamenslokale. Det får så være. Jeg har benyttet min første ferieuke godt uansett. Onsdag tok Anders og jeg toget til Stavanger for så å kjøre ned i Frosken (også kjent som mamma og pappas lille grønne bil) samme kveld. Torsdag morgen sto vi i ferjekø kl 07.00, meget klar for å tøffe over Skagerrak og ha det dejlig som norsk i Danmark i noen dager. Og her er vi altså nå. Vi bor praktisk talt på stranden, og jeg spiser meg halvt i hjel på billig dansk is og guf. I kveld havnet vi på fest på torget i anledning åpningen av noe i retning shoppinghus (det vil si et par énetasjes sjøhus med butikker adskilt fra hverandre med hvitmalte paller. Muligens litt uferdig med andre ord). Festen besto ellers av øldrikkende dansker foran en scene der verdens mest harry band spilte dansk dansemusikk iført blant annet elvisdrakt, budeiekostyme, og afroparykk med tilhørende skjorte i flere farger enn det jeg kan navnet på.

Jeg har sølt is på macen til Anders, og har derfor fått begrenset tilgang av sjefen sjøl. Det betyr at jeg med dette setter strek for dagens innlegg, og håper at alle nyter ferien like godt som det jeg gjør! I morgen kommer knallsola, og vi tar turen til Aalborg, tivoli og muligens en zoo. Her skal det oppleves!

God sommer!

5 kommentarer:

-oj sa...

Ferie? Danmark?
Høres deilig ut..

Jeg må pent vente til langt uti juli før jeg kan tenke på noe som ligner på "ferie".

Kos dere og ha en god sommer!

Betsy sa...

Å himmel! Dette høres jo ut som livet<3 Jeg har feire, men jeg jobber den jo bort. Skikkelig skuffende, for en ferie i Danmark hadde på ingen måte vært å forakte. Men jeg skal jo Spania snart, så jeg skal vel ikke klage. Gratulerer med B. Fy søren. Det skal man ikke kimse av. En velfortjent ferie kan du LETT ta deg. Kos deg MASSE i Danmark:)

Ingrid sa...

Det var utrolig deilig! Men sparekontoen varer jo ikke evig, så det faktum at jeg ikke har noen sommerjobb setter dessverre en liten (ubetydelig;) grense for mine sommersprell fremover... Menmen! Vi får nå se hva vi kan trylle frem av sommermoro likevel ;)

Ikke sommerferie før uti juli sier du...!?!? Hva er det for noe da?? Du får trøste deg med at når du omsider kommer hjemover (?) så er du invitert på innflytningskalas i vår nye residens på Majorstua :D

-oj sa...

Sånn er livet i østblokken, vettu..
Men jeg skal jo ikke klage jeg heller -jeg får jo bygge gittar i ei hel uke i strekk!!

Innflyttingsfest blir fett : ) Majorstua er heller ikke å forakte -når flytter dere inn?

Ingrid sa...

Tirsdag kjører vi første (og forhåpentligvis siste) lass fra Kristiansand... :S Vemodig, vemodig..