fredag 5. juni 2009

Klokken 09.30 i går fikk jeg ENDELIG den sommerferien jeg har ventet på siden 12.august 2008. GUDådeilig det føles!! Aldri før har ventetiden føltes så lang, og sjelden har jeg følt meg så mye lettere og lysere til sinns etter at alt er unnagjort. Jeg avsluttet året med B på muntlig eksamen i amerikanske litteraturstudier, og er mildt sagt MEGET fornøyd med det! Det dekker foreløpig over frykten for at jeg muligens stryker på en av de skriftlige eksamenene, men det får så være (vi snakker om typen situasjon som: Ingrid har lest alle romanene på pensum bortsett fra tre. Hvilke tre romaner dreier eksamensoppgavene seg om? Riktig.). Ingenting er avgjort enda, så foreløpig lever jeg i håpet :) Det morsomme er jo at etter tre års tidsfordriv her i Kristiansand, kan jeg nå si at jeg bare er noen få studiepoeng unna en bachelor i musikk og engelsk! Men om det kan brukes til noe...det spørs.

Nå kan jeg begynne å glede meg (eventuelt grue meg...) til alt som skal skje framover! Juni har mye på programmet, men etter det vet jeg rett og slett ingenting om hva som skjer. Jeg skal bli ny beboer i ny by, jeg skal begynne på nytt, jeg skal få en helt ny hverdag, og retningssansen min skal få bryne seg en god stund framover. Akkurat det gleder jeg meg ikke så mye til, men den tid den sorg er det vel man sier...

Akkurat nå er Anders på vei til Halden for å spille konsert med Odeon, mens jeg ble igjen i K-town for å jobbe i Ravnedalen i kveld. Jeg kan vel kanskje nevne at Thom Hell spiller der i kveld...hvem kan si nei til å jobbe da? :)

Ellers var jeg på premieren til teaterstykket Sweet Dreams i går, og vil absolutt anbefale folk å gå og se det. Medvirkende er Aase Helene Røinaas (forøvrig i rollen som seg selv - Drømmedama!), Bjørn Marius Kristiansen og Atle Håland. Det ble ikke lange premierefesten på meg, ettersom jeg stupte i seng kl 23, etter et glass champagne og en fin dose sørlandschips. Eksamenstider tar på...

I morgen tidlig busser jeg til Oslo for å trene opp retningssansen min. Første mål er Olav Ryes plass, der både Odeon, The Sandy og Bjarne-band og Bag of Joy skal spille i løpet av dagen. Jeg er spent på om jeg finner fram i tide. Søndag skal jeg henge med Helene, som fyller like mange år som meg i dag. Gratulerer! Nå, derimot, står en ny episode Fanthomas(dupidupidupi) på programmet! Det er forøvrig rart hvordan Fanthomas har påvirket dagligtalen min i det siste...Men det får være tema for et fremtidig innlegg!

:D

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ettersom du e på storbyreise, går det vel en stund før du får lest kommentaren. Forhåpentligvis finne du både frem og tilbake. Komme du for langt sør, ska eg nok se om ikkje klare å plukke deg opp:)
Det som egentlig va planen å skrive va: gratullere såååå mye med ferie!!! Eg har ei uke igjen eg...
Kosa deg masse... hils Helene fra meg...og god byvandring

-Eivind-

Ingrid sa...

Eg fant frem så det suste faktisk :D Skikkelig stolt av meg sjøl va eg..
Håpe du får ferie snart du og, det e søren så deilig!! Bare rusle rundt og nyte livet...ah :D

Anonym sa...

Så bra!! Har siste dag på sykehuset i Drammen i mårå, så e d bare et studentrådsmøte på fredag, så e d sommerferie:)...Då får eg forhåpentligvis litt tid t å rusle litt eg og... ska nesten bare jobbe dagvakter i sommer...digg....Kosa deg....
-Eivind-

Ingrid sa...

Studentrådsmøte du! Så bra at du engasjere deg, virke som om Drammen trenge et par sånne :) Håpe alle eksamener har gått bra, og at du nå kan ta ferie med god samvittighet. Eg har funne veien te Danmark for helgen :)