fredag 28. november 2008

Operasjon Julebord!

Det årlige konservatorie-julebordet gikk av stabelen i dag, og det skjer som alltid i ekte konsen-stil: først middag kun for elevene, og så fest der kjærester og kjente kan bli med om de måtte ønske. Ettersom vi er et par jenter som ikke går på konsen selv, men som har kjærester som går der, er det jo naturlig at vi har lyst til å være med på festen i det minste! Og etter å ha sittet mutters alene i finstasen og drukket rødvin mens hun ventet på at hun kunne entre julebordfesten i fjor, fant Hanne (altså kjæresten til Steffen) ut at det hadde hun ikke tenkt å gjenta i år. Resultatet ble dermed et jente/mens-vi-venter-på-at-kjærestene-våre-får-spist-opp-maten-og-festen-kan-begynne-vorspiel! Hurra! Fornøyd informerer jeg Anders om vår geniale løsning så han ikke skal ha dårlig samvittighet for å gå på middagen uten meg. Men da viser det seg at Anders ikke har tenkt seg på julebord i det hele tatt, snarere hadde han tenkt seg til Bø for å spille i kveld. Uuu... Hva er da vitsen med å gå på kjæreste-vors når jeg ikke har noen kjæreste å møte?!

Jeg lar meg imidlertid ikke stoppe av en slik bagatell, julebord på meg blir det uansett! Men på vei til vorspielet ringer Tor Anders og proklamerer at han har fått tak i en film (hvis tittel er hemmelig), og tanken på å måtte vente med å få sett den var ikke til å holde ut. Det endte med at da vorspielet var over og de andre gikk på festen, gikk jeg til Tor Anders for å se hemmelig film. Da klokken ble 01.30 og Charlotte begynte å true med at hun var skuffet over at jeg ikke var å se på festen, tenkte jeg at det kanskje var lurt å vise seg der og før det stengte. Og når man først er i gang, kan man likesågodt skeie ut med litt nachspiel også, som alltid hos Jaran&co.

Og så var det blues-eksamen i morgen ja... Bra timing. På tide å sove.

6 kommentarer:

Mari sa...

Naschpiel hos Jaran&co ja. Jeg ble jo lettere skremt da jeg skulle gå hjem og fant haugevis med mennesker utafor inngangsdøra nede. Men heldigvis gikk de inn til mine glade naboer, og ikke inn til meg:-)

Pyselotte sa...

Eg e fortsatt skuffa over at daten min ikkje innfinne seg før halv to!
Ingrid, eg revurderer hele greia. Du e ikkje min kjære lenger.
Lykke til med blues forresten.

Ingrid sa...

Charlotte!! :O

Betsy sa...

Ingrid.. Når jeg skulle ta et lite avbrekk i min eksamenslesing og se hva som var nytt på bloggen din klarte jeg å skrive litt feil. jeg skreiv: www.ingidvims.logspot.com
Og vet du hvor jeg havnet? BIBELCOLLEGEONLINE...!! Litt ironisk ettersom jeg eeeegentlig sitter og leser til krl-eksamen.. eh.. Og for en assosiasjon til bloggen din.. heeeheee..
Vel, etter den informative informasjonen (???), må jeg tilbake til bøkene..!

Ingrid sa...

Hæ? Jeg ?? Et bibelcollege??? WTF...

Betsy sa...

Merker at dine dager har talt;)
Når man assosieres til et bibelcollege.. Nei, jeg mangler ord..