torsdag 4. desember 2008

Hurra, det er jul!

Tre av fire eksamener er unnagjort i en rasende fart, og forhåpentligvis med glans. For å gjøre en lang historie kort: gruppeeksamen fra tirsdag til fredag forrige uke, fonetikk-eksamen på tirsdag denne uken, og innlevering av hjemmeeksamen i arrangering/komponering på onsdag, altså i går. Og siden verden ikke bare dreier seg om skole, dukker det selvfølgelig alltid opp mange andre ting som også skal squizes inn i dagsprogrammet, uten at man griner på nesen av den grunn! Det er koselig at det koker litt rundt juletider.

Jeg har mekket tidenes poplåt (må leses med et snev av ironi) til hjemmeeksamenen min, og med Anders som innspillingsprodusent, musiker og partner in tekstskrivings-crime, ble vi enige om kl 04.00 natt til deadline-onsdag at nå hadde vi søren meg laget en ganske kul låt! Mulig det kan kalles å være blind på sitt eget produkt etter et visst klokkeslag, for da jeg våknet neste morgen og gjorde meg klar til å levere, var alt jeg tenkte: "hva i alle dager er det jeg har gjort?!?!" Jaja... "When I Look At You" vil for alltid være en landeplage i mitt eget hode, og ingenting er for dumt til at det ikke kan brukes til noe.

Jeg sliter med å vende meg om til vanlig skrift igjen, etter at jeg satt hele helgen og forberedte meg til engelsk fonetikk-eksamen. Lydskrift er faktisk veldig gøy, men jeg føler kanskje at grensen er nådd når man ikke lenger klarer å skille det fra normal skrift.

Til helgen er det lutefiskmiddag hjemme i Stavanger, på tirsdag er det duket for årets siste eksamen ( i korledelse) og på onsdag går årets store julebonanza av stabelen i Kristiansand - da er det nemlig bare å finne veien til Domkirken kl 20.00 og nyte "Frostrosen - en julekonsert" mens du lar julestemningen synke inn over deg... Smakebiter finnes på Frostrosens egen blogg!

6 kommentarer:

-oj sa...

Hurra!

Jeg gleder meg til å høre den låta. Går ut fra at du legger den ut på nett?

Lydskrift er undervurdert. Er det forresten internasjonalt?

Betsy sa...

Ingrid, jeg kan ikke bli annet enn imponert!
Du er flink:)

Ingrid sa...

Ærlig talt Betsy, det var ikke meg som tok 30 studiepoeng på en uke... :P

Og OJ: For å bevare mitt gode ve og vel, tror jeg kanskje at denne sangen forblir i min iTunes - helt til den dagen jeg blir forespurt om å lage en låt til grand prix. Etter i år er det jo blitt en hit å velge den første sangen man har laget. Haha.

Ingrid sa...

Og forresten - lydskrift! Hmm...godt spørsmål egentlig, det er ihvertfall engelsk fonetikk jeg holder på med :) Og det er utrolig gøy!

Pernille sa...

bare husk å ta backup av sangen din. eg gjorde d, men så krasja jo både mac'en og pc'en så nå syns eg d e litt synn at eg ikkje har min pophit fra i fjor.. heldigvis har eg, ein eller annen plass, i mailen storbandarrangementet eg leverte.
Lykke t på eksmen!
Og nå må eg tilbake t å lese litt om databaser, infosystemer, virus og sikkerhet og sånne teite ting.. merk dåkke klokkeslett og dag (6.desember 00.20)

Betsy sa...

haha.. Nei, det er sant. Jeg har litt skills der:p