onsdag 19. november 2008

Så feil kan man ta...

Tidligere i uka ruslet jeg hjem fra skolen sammen med to jenter fra klassen min. Underveis passerte vi to små gutter som ikke kunne være stort eldre en syv-åtte år, og de var tydelig ute i samme ærend. De gikk og pratet og lo for seg selv, og jeg ble jo selvfølgelig litt smårørt over hvor søte og små de var. Men akkurat idét jeg skulle til å kommentere guttene til de to jeg gikk sammen med, hørte jeg verdens mest pipete guttestemme rope bak oss: "dere er noen bitcher!"

Nå skal jeg ærlig innrømme at vi ikke akkurat ble så veldig fornærmet, snarere holdt vi på å knekke sammen av latter, men - unnskyld meg, når begynte egentlig små barn å rope slike ting til tilsynelatende voksne og ukjente mennesker..? Hva skjedde med å ha respekt for de eldre??

4 kommentarer:

Linda Therese S. G. sa...

Den respekten er borte vekk, gammel historie, noe fra en svunnen tid... "Hørre du gutten min? Dåmmåren snakke te deg!"

Betsy sa...

Unger sier de mest utrolige ting. I dag var jeg vikar i 2.klasse, og da var det enn som hadde sagt at han hadde drømt at han hadde "pula" (ordet som de brukte) med ei jente i klassen..!!

I frykt for å komme opp i en ubehagelig situasjon så spurte jeg ikke om de visste hva det var, men det er drøyt at de i heile tatt kjenner til det ordet, og klarer å bruke det i en setning! (med litt bøyningsproblemer..eh..)

Det var en rimelig overrasket Betsy som stod igjen i klasserommet da.

Ingrid sa...

Hahahahah! Ja, men det er det jeg og blir så forskrekket over - hvordan kan de i det hele tatt slike ord??

Anonym sa...

Jeg vet om noen unger som sier VELDIG stygge ting, men jeg tør ikke skrive det her, men når jeg og du og Mari skal se en viss film, kan Mari fortelle om dem selv............ Du kommår til å dø!