fredag 3. oktober 2008

Sånn går nu dagan...

Nå har vi vært et par dager i Los Angeles, og bor nærmere bestemt midt i Hollywood. Det kan vi like! Hotellet derimot kunne gjerne vært fritt for lopper, og jeg synes bedre om nye, rene håndklær hver dag, enn at rengjøringspersonalet bare bretter dem pent sammen og henger dem opp igjen. Stoff blir også skittent you know...

Utenom dét har vi det kjempegøy! Leker turister som bare det, uansett hvor pinlig det kan bli. Som for eksempel å dra på "movie stars' homes tour" i Beverly Hills og glane inn gjennom sprinklene i portene inn til berømthetenes residenser. Men så lærer man jo et og annet (u)nyttig om dem, blant annet at huset til Osbourne-familien nå eies av Christina Aguilera, at Jennifer Aniston ikke får solgt huset som hun og Brad Pitt en gang levde lykkelig i, eller at man absolutt ikke må tenke på å ta bilde av Mary Kate Olsen, for da kjører hun deg rett ned med
mercedesen sin. Så det så.

Ellers har vi vel sett det som må sees i Hollywood: Sunset Boulevard, Hollywood Boulevard, Hollywood walk of fame, Kodak Theater, Chinese Theater, Farmers Market, Rodeo Drive, Hollywood-skiltet, Beverly Hills, Bel Air, Guitar Center... Tenker også å rekke innom Santa Monica en tur før vi drar.

Den første kvelden gikk vi på musikalen Wicked, en heksemusikal som handler om heksene i Oz. Den beste beskrivelsen jeg kan gi er at Hollywood neimen ikke sparer på spesialeffektene..! Showet åpnet med at Glinda, den ene hovedrollen, entret scenen fra oven i en lysekrone som sprutet såpebobler (!!!), og 1.akt endte med at hovedrolle nr. to tilsynelatende "fløy" 20 meter opp i taket mens hun sang et teknisk mesterverk. Ikke akkurat dagligdagse krumspring for min del...
Bjørn: You would love it!

Og når vi først var så godt i gang, dro vi likegodt på Dolly Parton-musikalen 9 to 5 neste kveld! Kjempegøy med en musikal bygget på feminisme og Dolly-sanger - she's my hero after all! ;)

Idag sto Universal Studios og nok en overveldende opplevelse for tur. Dro selvfølgelig på tour rundt i film- og tv-studioene, noe som innebar en tur gjennom Wisteria Lane! Kuuuult!! Ellers var min første tanke når det gjaldt alle attraksjonene: hvordan i alle dager får de penger til å holde dette gående fra??! Vi var for eksempel på et show kalt Waterworld, der stunt og spesialeffekter var selve hovedattraksjonen (selv om mesteparten av showet gikk med til å kaste vann på publikum...). Plutselig kom det et gammelt fly flyvende over
kulissene og landet i sjøen rett foran oss, og det hadde ikke noe spesielt med handlingen å gjøre - det skulle bare være tøft! Amerikanere...

I morgen tar vi turen til Disneyland for nye eventyr. Følg med følg med :)

4 kommentarer:

Pyselotte sa...

Og likevel lurer folk på hvorfor det er bankkrise, børskrise, matkrise og alle mulige rare kriser i verden. ;)

Anonym sa...

etter at mari og jeg er ferdig med å sette opp which witch, tror jeg kanskje at vi må ta wicked etterpå.
lysekroner og såpebobler kan jeg bruke til noe.

Ingrid sa...

Da vil jeg gjerne få være inni en av de såpeboblene! Så midt under forestillingen kommer jeg ut i en boble, den sprekker sånn ca midt i salen og jeg moses i gulvet, dør og får masse glitterstøv over meg. En vakker livs-sortie...

Ida Marie sa...

jeg har også vært på waterworldshowet! Jeg var alene i USA med venninna mi og 16 år, så jeg synes det var RÅTT da flyet kom ;)