onsdag 24. september 2008

Texas, baby!

Jepp, så var vi endelig her! Hurra :D Har egentlig snakket veldig lavt om at jeg skulle legge ut på langtur ettersom jeg hadde svært liten tro på at det i det hele tatt kom til å skje..! Var rett og slett dritnervøs for å skulle fly så utrolig langt, jeg har jo tross alt aldri vært utenfor Europa før! Men nå er jeg her, alt har gått bra so far, og resten av oppholdet er bare dømt til å bli helt konge!! This is America for søren!!

Reisen i seg selv var litt av en prøvelse, og tok sånn ca 40 timer... Jadda! Begynte med 5 timer i buss Kristiansand-Oslo, venting på Gardermoen hele natten ettersom flyet ikke gikk før kl 08 neste morgen, 2 timer med fly Oslo - London, venting, 11 timer med fly London - Los Angeles, venting + at Ingrid blir syk, 2,5 timer med fly Los Angeles - Austin, HURRA VI ER FRAMME!!! Da passer det også å legge til at siste flyturen var et mareritt, med urinveisinfeksjon, flyforsinkelse pga motorproblemer (ÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!!) og en skrikende baby gjennom hele turen. Jaja, jeg rakk ihvertfall å bli godt kjent med toalettene rundt omkring, og jeg liker virkelig ikke Heathrow-ordningen med å ha 2 cm gliper mellom dodør og vegg - på begge sider! Hva er det for noe??

Jaja, nå er vi framme, og en uke i the Live Music Capitol of the World kan bli riktig så hyggelig! Det er knallvarmt, og laveste meldte temperatur på yr.no denne uken er 30 grader. Ingen strand. Yeah!

Anyway, jeg planlegger å lage en reisedagbok her på bloggen min, slik at de spesielt interesserte kan følge med på hva vi finner på her i stetsonhatt-land :) (men egentlig mest for min egen del egentlig, slik at jeg husker alt når jeg kommer tilbake igjen;). Bilder skal følge!

Her kommer dagens hilsen fra Anders:
Jeg, Anders klarte selvfølgelig å innlede oppholdet med litt god gammeldags klumsing. I god samaritanerånd skulle jeg gi ti dollar til en blind mann som sa "han var blitt påkjørt" og drev og vinglet ute i veien, slik at han kunne komme seg til legevakten. (Det er maaaange biler her... Tjukkasene kjører jo hvor som helst.)
Det endte med at jeg klarte å donere en 100-dollar seddel til karen, som mest sannsynlig kan spandere dop på kameratene sine i dag...... So much for learning how to read them numbers...
Fra nå av gir jeg ikke til fremmede!

Tudeluu!

4 kommentarer:

Lisbeth sa...

Oi, har ikke lest bloggen din på leenge så jeg tok en tilfeldig tur innom jeg. Åsså e dere i Texas fra i dag. Gjett om jeg skal følge dagbok. Ha en kjempe fin tur:)

Ingrid sa...

Hurra! :D Og tusen takk! Og god bedring blant småkidsene ;) Vi snakkes plutselig :D

Mari sa...

Hurra!

Ønsker dere en fortsatt strålende tur, gleder meg til å lese oppdateringer!
Hils Anders så mye fra meg også.

Betsy sa...

Ingrid, dette er glimrende. Jeg gleder meg til fortsettelsen, og gleder meg til Anders sin lille spalte på slutten. Kjempegøy når jeg leser ting og faktisk ler høyt. Glimrende. (La med presisere at jeg ler med, ikke av..heeeeheeee)
Ha en kjempeflott tur videre;)