torsdag 19. juni 2008

Er jeg gal..?

Ironisk nok føler jeg meg oftere og oftere som en blanding av organiseringsmonsteret Monica Geller og fasadefreaken Bree van de Kamp for tiden, noe som har fått meg til å lure - er jeg også en freak..? I og med at jeg jobber i en bedrift som synes å styres av mottoet "alt blir best hvis det bare blir gjort i siste liten", har jeg lurt en del på hva som gjør at folk klarer å leve i ro og mak midt i sentrum av et kaosmania uten like... Har jeg virkelig bare et problem med å ta ting på sparket?! Hva skjedde med å være listefreak, løsningsorientert og organiseringsegnet, framfor å sende kryptiske meldinger, problematisere og endre av alt som går an å endres på?? Hva skjedde med den gode gamle "konkret spørsmål = konkret svar"-metoden istedenfor "konkret spørsmål = nå-ble-jeg-bare-mye-mer-forvirret-og-fikk-10 000-ekstra-ting-å-gjøre svar"?

Som en test til dere som måtte lese - hjelp meg! Det er lett - bare se på dette bildet og gi meg en klar vurdering av hva dere syns: er det rot eller er det ikke rot? Det betyr veldig mye for meg. Takk ;)

11 kommentarer:

Pyselotte sa...

For mye rot, til og med for meg. ;)

Ingrid sa...

Åh takk!!!

Anonym sa...

Livet består som regel av å flytte på ting.
Eksempel: når man handler mat flytter man matvarene fra butikken og til kjøleskapet... flytting.

Rot er kun ting som er uorganisert. Når man rydder flytter bare man rotet fra en plass til en annen. Problemet når man organiserer rotet, altså rydding, er at man trolig ikke finner igjen det man visste hvor lå før man flyttet det.

Før dette blir en veldig rotete tankegang, ergo jeg burde flytte tankene mine fra hodet og ned på maskinen i en organisert måte (ryddig tankegang), bør jeg avslutte. Det tror jeg jeg gjør på følgende måte:
Ingrid, det er klart du er en freak, men tenkt så kjedelig det hadde vært om du ikke var det. Rot er kun øyet som ser, eller ikke ser, eller noe i den duren.. bestem selv.


..hm..... nå sitte jeg å grubler over hvor dyp jeg plutselig ble... hm....... gruble.....

-oj sa...

Dette er rot. Men det gir meg bedre samvittighet, så jeg lar det passere.

Ingrid sa...

Hm...jeg aner et lite motsigelsesproblem. For så klart er det jo alltid slik at organisert rot innebærer at du trolig ikke finner igjen det man flyttet! Det skjer alltid. Samtidig som du sier at du burde flytte tankene dine fra hodet og ned på maskinen. Satt på spissen: er det da større sjans for at du ikke finner tankene igjen da? Nei! For - listefreak som jeg er - når ting organiseres i lister så blir det ikke rot! Med mindre listene blir flyttet på...?

Linda Therese S. G. sa...

Jeg kan ikke se bildet jeg... Hva sier det om meg?!?

Anonym sa...

Så lenge du har en "ryddig" liste, og vet hvor du har den (les: la den ligge på samme plass når du rydder/ og eller roter..),så vil det nok gå deg godt i livet..

lykke til

(og husk: Det går alltid an å skylde på andre)

Ingrid sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ingrid sa...

Hahahaah! Det betyr at du er immun Linda!!
Du har et seriøst roteproblem ;)

Linda Therese S. G. sa...

hehe, du skulle sett det rommet jeg nettopp rydda. Det gikk alvorlig talt ikke an å gå der inne... Nå kan jeg faktisk danse rundt der inne om jeg vil. Ikke at jeg er noe særlig til danseløve, men du ser tegninga? Og; nå ser jeg faktisk bildet. Og jeg syns det ser himla rotete ut! Fytti!

Ingrid sa...

Gratulerer Linda! Du er kurert :D
Hurra!!