fredag 13. juni 2008

"Hvordan i h****** skal vi vinne her?!"

Ting skjer sabla fort i denne verden! Akkurat idet jeg hadde gitt beskjed til min huseier om at jeg ikke skulle bo der fra høsten av (planen var å flytte inn hos Anders og Michael), får Anders brev i posten: Hele bygget skal renoveres,og alle må ut innen 1.august.
Klar melding. Typisk min flaks.

Så hva gjør vi? Vi ransaker finn.no ti ganger daglig for alt som finnes av vegger med tak, og forhører oss med alle kjente om de vet om noe. Imens gremmes vi alle over at gitarkåken nærmer seg et avsluttet kapittel. Men plutselig en morgen dukker en svær, fin og forholdsvis billig leilighet opp på finn.no. Hvor? Sånn ca akkurat på midten av den 100 meter lange luftlinja som kan trekkes mellom min nåværende hybel og gitarkåken! Snakker vi perfekt eller?!?

Anders sender en svært overdådig formulert mail (inneholdt blant annet ord som "betalingsdyktig","kulturskolelektor" og "betalingsmessig glidende overgang") til huseieren og får svar to min senere: velkommen på visning i kveld! OM vi føler oss sikre på å allerede ha gjort det store kuppet!

Vel,gleden viste seg å være kortvarig, da vi troppet opp på visning sammen med intet mindre enn seks andre par..!! "Det kom ut en pulje i sted og" mumlet han ene i gjengen. Det hjalp ikke stort mer at selve leiligheten var enda finere i virkeligheten enn på bildene, at den hadde balkong OG mulighet for husdyr der...
Anders: åssen i h****** skal vi vinne her?!?

Mutte og oppgitt vendte vi nesa hjemover, rimelig sikre på at denne leiligheten kom til å bli leid ut - ifølge Anders - til to kristne jenter som man ikke en gang kan høre at beveger seg. Det er bare å fortsette jakten...

Men hva skjer?? Et mirakel obviously - for noen timer senere ringer huseieren og tilbyr oss hele greia :D O'fest og glede!!! :D Bilde kommer! Fra og med 2. juli er den vår - snakker vi innflyttingsfest..?

8 kommentarer:

-oj sa...

Gratulerer!

Linda Therese S. G. sa...

Oi, så bra! Gratulerer! Det er ikke ofte man er så heldige! Ta det som en tillitserklæring. :)

Pernille sa...

gratulerer gratulerer!!

Pyselotte sa...

Hurra, hurra! Vaffelkalasene våre når nye høyder, og eg får en plass å rømme til når muggen i Ingrids gamle hybel blir for mye ;)

Anonym sa...

Gralla!!!
-Eivind-

Ingrid sa...

Charlotte, slapp av! Det e jo ikkje mugg der, ser eg råtten ut syns du?:P

Takk takk alle sammen. Og velkommen til fest når den tid kommer :D

Pyselotte sa...

Jamen, Ingrid. Du må vel ærlig innrømme at du ikke egentlig har bodd der så veldig mye. Kor mange netter tilbringer du der i forhold til i Dronningens liksom? ;)
Så du har ikkje fått tid til å mugne. (Det var et rart ord, men jeg er overbevist om at det finnes)

Anonym sa...

Men kan dåkker ikkje bare ha innflyttingsfest i august då?!?