søndag 2. mars 2008

Blott en vaffelsøndag!

For en fantastisk dag!! Hadde det ikke vært for vinden kunne dette nesten vært en skikkelig sommerdag - ihvertfall nesten! Det gir en så utrolig fin følelse å våkne opp og se at solen skinner for fullt utenfor, da må man rett og slett bare komme seg opp og ut! Kristiansand is THE place!
Og nok en gang skal det gjøres praksis av vaffelsøndag-begrepet. Selv om oppskriften vår begynner å ta form, skjønner jeg at jeg ennå har langt igjen når det gjelder retningssansen... For nå kan jeg tydeligvis ikke en gang oppgi min egen plassering, og i en så liten og lettfattelig by som dette synes jeg at det er noenlunde pinlig. Jeg satt rolig og fredelig og solte meg i Tresse (trodde jeg) mens jeg ventet på at Marius skulle bli ferdig på øving da han ringte:
M: Hvor i Tresse er du egentlig? Har sett på ca alle som er her, og ingen av dem er deg.
I: Hmm..? Jeg er der med med fontenen vet du!
M: Fontenen? Du er jo ikke i Tresse! Hahaha!
I: Jo...
M: Nei, du er ved Nupen, hahahaha!
I: Ååååh...ja...hah hah...

Greit, Nupen og Tresse er bare en strandpromenade fra hverandre, men jeg forstår virkelig ikke hva jeg har tenkt. Igjen. Jeg vet jo utmerket godt hva som er forskjellen. Tenk.

Vafler ble det uansett, en oboyvariant denne gangen! Tips til dere som har lyst til å prøve det ut: bruk MASSE oboy, for når du tror du har tatt for mye så har du bare så vidt begynt. En annen ny vri vi testet ut i dag var speed-amerikaner. Det er altså kortspillet amerikaner i ti ganger så hurtig tempo, og det ble riktig så underholdende! Marius, Charlotte, Maylen og jeg klarte å spille ferdig en omgang på to min, og da hadde jeg vunnet overlegent med mine ti par! Lett!

Ellers vil jeg anbefale alle å se Farmen og heie høylytt på Anna som kommer i neste episode, nærmere bestemt i morgen kl 20.00 :) Dette er spennende!!

Helgens høydepunkt fant uten tvil sted på fredag - Marit Voldsæter med ræven i fatle! Jeg gir meg ende over av stolthet og henrykthet, og vil helst klappe vilt i hendene og glise bredt bare jeg tenker på det. Mer mer mer!!

8 kommentarer:

Ida Marie sa...

Åh, vår i Kristiansand og soling i Nupen. JEG SAVNER KRISTIANSAND! Her snør det akkurat nå...........

Anonym sa...

hvis du virkelig skal være viderekommen i kristiansandsgeografi, skal du merke deg at "nupen" egentlig slett ikke heter "nupen", det heter faktisk otterdalsparken.
og det offisielle navnet på tresse er retranchementet.
nå har du lært noe nytt idag og! ;)

Ingrid sa...

Otterdalsparken?!? Og retrancevetdasørenjeg - er det navnet på stedene jeg har bodd en sekstimeter fra i snart et år?! Jeg føler meg lurt..!

Pyselotte sa...

Men atte du Bjørn? Kan du fortelle meg hva tresset egentlig er?
Jeg kan nemlig ikke tro at den plassen er der bare for at vi skal gå drill der hver 17. mai ;)

Anonym sa...

Fant bloggen din Ingrid:D Hehe. Så koselig! Og en viss person med ræven i fatle, var definitivt hele uuukens hødepunkt!! ;)

Ingrid sa...

Velkommen skal du være Maylen, o dronning over gaten :P

Anonym sa...

Hei !

Charlotte : Tresse er jo tusenårsstedet (Er d ikke d som står på skiltet?)

Nupen er vel bare navnet på han kunstneren som har mekka den fontena er d ikke?

Og Ingrid : For noen vafler !

Hva blir det på søndag, mon tro?

Anonym sa...

charlotte- den er der vel som en gjenlevning fra den tiden festningen faktisk var i funksjon, oppstillingsplass for soldater elns. før hadde de konserter der og, men det var før de krympetplassen for å bygge leiligheter.