fredag 22. februar 2008

I Oshlo :D

Jess, jeg er i Oslo! Befinner meg i en vakker leilighet på Ekeberg - også kalt Utsikten, og det med god grunn...ah... Jeg har alltid likt over-sikt! (ja, jeg vet at oversikt egentlig skrives i ett ord, men jeg følte liksom at betydningen kom mye bedre fram ved å dele det opp). Har det supert sammen med mine to herlige venner, Helene og Cecilie, som til daglig jobber på Latter, og er absolutt like morsomme som de som opptrer der;) Cecilie hadde sin debut på stand up-scenen i går kveld sammen med bl.a. Jonas Bergland og Christer Torjussen - og imponerte STORT!! Vi er stolte alle sammen! Skulle noen ha behov for litt moro og underholdning så er det bare å kontakte godjentene på Ekeberg :D (ps. jeg er forresten jævlig god på komp så jeg kan godt bli med i pakken).

I dag har Helene og jeg vært på handletur, mens Cecilie dro til Lillehammer. Jeg er mektig imponert over Helenes fremadstormende retningssans her i tigerstaden - hun finner rett og slett fram overalt! Det kaller jeg sterkt. Vi pleide å være de mest desorienterte i hele verden, men nå har hun altså blitt intelligent bak ryggen min. Mongobarn. Jeg klarte ikke engang å komme meg ut av Oslo S uten hjelp fra Anders, som så måtte løpe tilbake for å rekke Trondheimstoget *takker for bryet*.

Helene har dessuten en død tann, noe som medførte et tannlegebesøk tidligere i dag. Baksiden av tannen forsvant nemlig under et latteranfall i går...ja...sånt skjer jo, som vi alle vet...eh...
Uansett, mens Helene var hos tannlegen gjorde jeg et kupp på Din sko. Jeg fant noen sommersko som jeg syns var veldig ok og bestemte meg for å kjøpe dem. På veien bort til kassen kom jeg over en tilbudshylle - og hva ser jeg? En helt lik sko? Og så til halv pris?!? Nei, forresten, den var ikke helt lik. Fôret på innsiden av den opprinnelige skoen var nemlig blomstrete, mens den nye jeg hadde funnet var helt svart inni. "Det er fjorårets modell, men de er helt like utenpå" kunne kassadamen meddele. Lett, tenkte jeg, og betalte gladelig den nette sum av 100 kr.

Kvelden har Helene og jeg tilbragt i heimen med digg mat, en brent brownies, en røykfull leilighet (uten brannalarm =S), en vellykket brownies, is og håndballnerding (kvinnehåndball vel å merke) på youtube. Konklusjonen er at Katja Nyberg og Gro Hammerseng er koshlige, at kåseri er mye bedre på nynorsk og at mat er vår greie.

De har boller med sjokolade istedenfor rosiner i denne byen.

4 kommentarer:

Lisbeth sa...

Så morsomt, jeg jobber å på Latter, sammen med Helene og Cesilie.
Ingrid, vi har noen rare måter å dukke opp i livet til hverandre:)

Ingrid sa...

Hahaha!! Lisbeth!! :D
Så rart, jeg så nemlig på facebook en gang at både du og Helene skulle attend kjempefest på Latter, så da ba jeg Helene holde utkikk etter "ei som heter Lisbeth og har mørkt hår". Men hun kobla ikke i det hele tatt, er litt fjern hun der ;)
Og så har du og blogg! Hurra, enda en å snoke i livet til :P

Anonym sa...

Ingrid, kor e bildene?!
-og husk at di ska gjennom sensur hos meg!

Pernille sa...

de har forresten boller med sjokolade istedenfor rosiner i denne byen også...
Har sett de på både obs, maxi, mega og ica...
Å di e veldig gode :D