mandag 18. februar 2008

En helt vanlig søndag i Kongens gate

Vaffelsøndag er begynner å bli et ganske utbredt begrep i Kongens gate. I prinsippet skal det hver søndag diskes opp med vaffelrøre og vaffeljern - og helst en ny ingrediens i røra hver gang. Hvitost og sjokolade er de mest vellykkede innslagene til nå. Det gikk heller ille da Marius forsøkte å grille banan i vaffeljernet, uten at man trenger å gå så mye mer inn på den saken.
Vaffelkomiteen består av røremakere Marius og Ingrid, og fastspiserne og humørsprederne Maylen, Hans Petter og Charlotte når hun kan (:P) Ordet fastspisere kommer av at Maylen alltid må på skolen og øve, og Hans Petter drar i fjellhallen hver gang røren skal lages, men tilfeldigvis er begge tilbake idet vaflene er klare til å spises. I tillegg inviterer vi en ny gjest hver gang. Fest og lykke blir det alltid, selv om Marius sitt Expert-vaffeljern ikke har sjans til å slå mine Nille-vafler. Sånn er det bare.


Ser ikke dette koselig ut? Du kan bli vår gjest! Ifølge reglene må gjesten(e) komme opp med en ny og uprøvd ingrediens til røren, men i praksis blir det aldri slik. Men vi er glade i variasjon, så feel free til å legge inn noen ingrediensforslag på kommentarene :) På forhånd takk!

12 kommentarer:

Pyselotte sa...

Neimen i alle dager! Så mange gjester dere har når jeg ikke er med!
Søndag er jeg tilbake for fullt! So beware!

Ingrid sa...

Ja, me må jo ha noen å fylle opp ditt svært merkbare tomrom med!

Pyselotte sa...

Hihi veldig gøy at både Sven Rikard og Einar måtte til for å fylle en liten plass ;)

Pernille sa...

Ka me BLÅ konditorfarge? så får dåkk ein blå(vaffel) søndag.. elle hette d egentlig blå-mandag?!

Ingrid sa...

Einar? Einar, ska eg si deg, han dukka ikkje opp på vaffelbesøk før etter at eg hadde forlatt åstedet for å gå på kino! Så han telle ikkje :P
Krabaten på dette bildet hette derimot Kristian Wentzel og han har vært gjest to ganger! Akkurat som beat for beat!

Pyselotte sa...

Med nærmere titt på bildet ser jo helt klart eg og at dette ikke e Einar. På med brillan, Charlotte!
Forøvrig e du altfor mye på kino for tiden. (hvertfall siden eg aldri får være med deg på kino. hrmf)

Anonym sa...

peanøttsmør?

Ingrid sa...

Wow. Det må jeg si var originalt! Og test-potensielt! Jeg skal legge det fram for diskusjon ;)

Pyselotte sa...

Eg diskutere det herved, og svaret på peanøttsmør er NEI! æsj å fysj. Da kan man jo likegodt putte banan eller noe anna ekkelt i. :p

Anonym sa...

Eg vil ver gjest ein gang, og eg ska gå skikkelig inn for å ta med ein fantastisk og utsvevende ingrediens!

Linda Therese S. G. sa...

Prim?

Anonym sa...

Endelig har jeg rotet meg inn på denne greia di ingrid.. ;) Hurra for vafler !!! ;) Hvor mange ganger har vi surret sammen røre nå? Har du tellinga??