fredag 7. desember 2007

UiA i et nøtteskall

Universitetet i Agder må være den minst kommunikasjonsegnede institusjonen i landet. Det virker som om alt informasjon som går over telefon behandles av inkompetente mennesker som sikkert kunne hele systemet på rams den gangen høgskolen ble opprettet, men situasjonen i dag er de helt utgått på dato på. Og disse personene må vi som lurer forholde oss til. Idag har jeg ringt sentralbordet to ganger for å få snakke med noen som har med opptak for våren å gjøre. Første gang ble jeg satt over til opptakskontoret, og satt og ventet i kanskje ti min på at noen skulle svare. Til slutt kom sentralbord-damen igjen og sa: "Nei, det er visst ingen som tar tlf der, kanskje de er til lunsj! Du får prøve igjen senere." Javel...
Jeg prøvde igjen to timer senere. Denne gangen ble jeg også satt over, men måtte igjen sitte og vente. Sentralbord-damen kom innimellom med et "nei, der var det ingen som svarte, jeg skal prøve å sette deg over til en annen. De er litt få i dag, og de få som er der tar visst ikke tlf, men vent litt så prøver jeg igjen". Etter å ha blitt satt over til fire forskjellige personer, var det endelig ei som løftet på røret.
- Opptak.
- Ja hei. Jeg er tatt opp på ex.phil, ex.fac og entreprenørskap våren 2008, men lurer på om det er mulig å ta drama 30 sp parallelt?
- Hm, er ikke det litt sent?
- Jeg vet ikke, det er derfor jeg spør!
- Ja, nei da må du jo bare søke på det.
- Ja, men jeg har jo allerede fått opptak på et studium, og jeg kan jo ikke søke på to studier over nettet, hva er det jeg må gjøre da?
- Du kan jo sende et søknadskjema, men fristen var 15. november. Hva er det du går på?
- Jeg tar bachelor i kunstfag, og ex-phil++ er lagt inn i mitt studieprogram for våren allerede. Er det mulig å ta drama i tillegg? (Jeg har jo tross alt kommet inn på drama før, tre dager etter at studiet hadde begynt, tenk, så den fristen stopper neimen ikke meg)
- Altså, det kan jo være at det er fullt, og hvis du skal ta to studier, kan jo fagene komme på samme dag, selv om ex.phil og alt det er jo åpent da... (nettopp, derfor gjør det jo veldig lite om noe skulle komme på samme dag så lenge det ikke er obligatorisk!)
- Ja, men det er jo derfor jeg spør deg om det er mulig! Du kan vel kanskje finne ut om det er fullt eller ikke, og vite om det er mulig å kombinere disse to?
- Ja, men da må du nok bare høre med de, og søke på det.
- Høre med hvem??
- Eh...du må høre med Eva Sørgård, nr er blablabla.
- Greit, hadet.

Jeg ringer det nye nr jeg har fått, men tror dere noen tar telefonen der? Neeeida... Derfor blir jeg automatisk satt over til sentralbordet igjen!! Hun lurer på om hun skal sette meg over til opptakskontoret igjen. "Neitakk, det var svært lite å hente der du. Hadetgodt."

8 kommentarer:

Betsy sa...

Stress..Du har all min sympati, hvis det hjelper!?!

Mari sa...

SAKSØK! Det der holder ikke...jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ringt og mast sjøl.

Ingrid sa...

Og så vet de bare ingen verdens ting?!?! Det skjer gang på gang! Når jeg blir stor...

Pyselotte sa...

...så skal du bli en mye bedre resepsjonsdame enn de?

Aase Helene sa...

Du får nesten livet ditt til å høres litt spennende ut når du legger det fram på denne måten!

Ingrid sa...

Jøss, var det et kompliment eller..? Du får det nesten til å høres litt negativt ut når du legger det fram på den måten! :P

Pernille sa...

Rykter sier at det skal komme nye rutiner på uia i januar. så nå skal det bli mye lettere å få svar på det en lurer på...
Om det bare hadde virket da, men det vil tiden vise

Ingrid sa...

Hahahaha! Tenk å la seg selv synke så lavt at de faktisk selv må innse at infotjenesten deres suger!