søndag 12. august 2007

Er det mulig!?!?

Det som ikke skulle skje har skjedd. Tredjeetasjen i Kongens gate 34 har fått en ny beboer. Nok et mannfolk å dele bad med - vasker han mon tro?! Jeg kjenner bare at trangen til å være bitchy nok til henge opp en vaskeliste er faretruende nødvendig. However, det jeg vet om denne fyren (ved navn Fredrik) er at han skal studere historie på HiA og at han har en slitsom far med gebrokken dialekt. Det var nemlig han jeg traff på først...

- Hei! Min sønn flytter inn her, vet du hvilken postkasse han skal bruke?
- Hm...hvilken etasje er det snakk om? (Ikke si tredje, IKKE SI TREDJE!!!)
- Tredje etasje!
- Akkurat ja... Denne postkassen (jeg peker på min og Willy sin) bruker ihvertfall vi andre som bor der, det er vel kanskje den da?
- Men...hvem er det sin? (han peker på en helt annen)
- Jeg aner ikke hvem det er, men han kan sikkert bare bruke vår.
- Men denne da? Hvor bor denne personen? (han peker på nok en ny postkasse)
- Jeg har faktisk ikke peiling, men han får sikkert lov til å bruke den og hvis han vil...
- Men...hvem sin er dette? (han peker nå på vår postkasse, som var den første jeg viste ham...)
- Der står mitt navn (jeg peker, og er så oppgitt at jeg begynner å snakke like tydelig og sakte som til et lite barn), og det er navnet til han andre som bor i tredje etasje, vi to bruker den.
- Ok...så da er det kanskje den postkassen som de som bor i tredje etasje skal bruke..? Da er det nok den han har fått beskjed om å bruke.

Å H E R R E G U D....

Etter dette brukte jeg like lang tid på å forklare at det går ikke an for oss beboere å låse døren ut mot gaten, det er det kun de som jobber der om dagene som har tilgang til - derav er døren noen ganger låst, noen ganger åpen, alt ettersom. Det var visst og vanskelig å forstå for han sto likevel og prøvde å låse døren etter at jeg var ferdig å forklare...

Idet jeg så mitt snitt til å omsider komme meg opp til meg selv, var det ringeklokken som skulle forklares... Veldig interessant med tanke på at vi ikke har noen ringeklokke...

- Forresten, hvis noen ringer på, hører dere det helt opp da?
- Vi har ingen ringeklokke...
- Men...hva skjer da hvis det kommer folk på besøk?
- Da kan de bare gå rett opp og banke på døren til den de skal besøke der..?
- Men da må jo døren være åpen?!
- Jøss...kjapp du er da... (greit, jeg sa ikke det, men jeg tenkte VELDIG høyt...)

Så (...) var det tid for vaskekjelleren! Det hadde nemlig vært helt mørkt der, han kunne ikke finne lysbryteren. "Den er rett innenfor døra...", sa jeg og begynte å gå opp trappen. Men nei, jeg måtte vise ham! Jeg går inn og viser ham, men tilfeldigvis har pæren gått. "Jaja, den er ihvertfall der!" Jeg begynte å gå oppover igjen.
- Når pæren virker, er det dette lyset som lyser da? (Han pekte på ettellerannet oppe i taket, men jeg kunne ikke se noen ting fordi det var for mørkt)
- Jeg har i grunnen aldri sett etter, men sikkert...
- Eller er det her? (Han pekte et annet sted...djises...)
- Vet du hva, jeg har faktisk ingen anelse!!
- Hm...nei...men...dette måtte han få skiftet ihvertfall...

Så...er det rart jeg er skeptisk!?

Ingen kommentarer: