fredag 6. juli 2007

Reisefeber...

På søndag reiser jeg til Naxos - Hellas' perle! Det skal bli to deilige uker med sol, bading, gresk mat og masse masse god stemning! :D Men litt spooky er det også, spesielt ettersom fjorårets ferie (samme sted- nesten samme tid:) var preget av diverse uhell. Her er noen highlights...




Mine to gode venner, Helene og Ida, ved havnen i Athen - sammen med alt vi hadde av bagasje. (Legg merke til at den største posen er fra McDonalds...) Resten av bagasjen vår forsvant på mystisk vis under flyturen, men vi ble lovet dyrt og hellig at vi skulle få den tilsendt dagen etter. Her hadde vi akkurat fått beskjed om at det ikke kom til å gå noen båter ut til øyene før tidligst et døgn senere. Hurra! Hva skal vi gjøre nå?

Jo! Vi drar til Akropolis! Men...wtf...Stengt!? Selvfølgelig...De stengte kl 19.30, klokken var da 19.33...

Noen dager senere... Bagasjen var fortsatt borte vekk, men reiseforsikring er en veldig genial ting! Den gjorde at vi kunne kjøpe alt vi trengte av nødvendigheter for inntil 2500 kr hver. Helene mente dermed at svarte- og hvitrutete vans var kjempenødvendig (hva er ikke nødvendig når man handler for andres regning lissom?!). Hva gjør man så da når man kommer hjem, åpner skoesken, og finner...dette...?!?

Dette var bare noe av det som skjedde, ellers snakker vi bl.a. en liten ulykke på firhjuling langt oppe i den greske fjellheimen, noe som resulterte i en kraftig forstuet arm og diverse blodige armer og bein. Men dette blir bra, jeg gir ikke opp så lett! :)

Anders sto dessuten for årets herligste utsagn, da han rett ut av ingenting fant det for godt å spørre om jeg "kanskje hadde noen planter han skulle huske på å vanne mens jeg var borte?" Helt fantastisk at noen kan komme på å spørre en 20-åring om sånt. Tante-faktor? Meg!? Å nei du. Planter liker ikke meg - ja, jeg har faktisk prøvd. Jeg var så heldig å få arve en svær, høy plantesak (pluss en mengde egg) av Aase Helene da hun flyttet ut herfra og jeg flyttet inn. Den var jo veldig fin, og ifølge Mor Aase selv, hadde den holdt seg helt fra hun flyttet inn (sommeren 2006 - sterkt!). Så joda, jeg takket ja til å overta ansvaret, hvorfor ikke liksom. Det tok vel sånn ca fire dager før det begynte å vokse hvite, tvilsomme ting på den stakkars planten...Skeptisk...

1 kommentar:

Aase Helene sa...

Jeg føler det veldig viktig å få presisert en ting her nå, etter å ha lest om plantens død, kun 4 dager etter overtakelse...

Jeg kjøpte den planten da jeg bodde i ELVEGATA, altså, leeeeenge før 2006... Den er jaffal fra 2004, hvis ikke 2003. Så jegmå si det er godt gjort å gjøre ende på den i løpet av 4 dager. Jeg har aldri vært flink te å holde liv i den, den har gjort det for egen maskin. eg må si jeg er imponert Ingrid... Du har virkelig ikke godt lag med planter...:)

Og når så det er sagt, så vet jeg ikke helt hvor du vil med det "tante-faktor" utsagnet ditt, om å eie planter, for deretter å gå rett på sak og fortelle at den ene planten du hadde, hadde du fordi JEG overlot den til deg!!! Vel er jeg tante, sånn på ordentlig, men at jeg karakteriseres som tantete, det liker jeg dårlig!!!