søndag 24. juni 2007

Ingrid og Bjarne utforsker St.Hans-aften på sørlandsk vis...

...og det er neimen ikke enkelt!

Kristiansandere er kjipe folk som gjemmer seg vekk med bålene sine og ikke lar noen utenbys-fødte (er det et ord?!) få ta del i festlighetene. Så det så. (Men korps, det skal de ha!)

Med tanke på hvordan dagen her startet, med korps i alle synets retninger (ja, fakta!! De kalte det visst korpsfestival...), hadde forventningene til kveldens arrangementer rukket å bygge seg kraftig opp da Herr Liland og jeg ved svært så friskt mot startet vår vandring langs sjøen, kjempeklare for å finne et St.Hans-bål av god gammel tradisjon. St.Hans er St.Hans må vite! Men har Kristiansand noe bål-tilbud for oss fattige studenter som ikke har en flott båt å cruise rundt på båltokt i, vi som bare vil oppleve litt tradisjonsfeiring?? Hæ?!?

Bjarne og jeg endte opp med å feire selveste St.Hans på - ja, du leser riktig - McDonalds!!! Hva er det for noe lissom... Men for all del, vi hadde det riktig så trivelig, med quiz og aktivitetshefte - ja det var neimen ikke måte på! Men skuffelsen over at vi aldri fant noe bål å skue var likevel til å ta og føle på. Les og lær, Kristiansand. Det kommer flere St.Hans-aftener...dere vil vel ikke risikere litt "ukontrollert båltenning" eller...?

7 kommentarer:

Aase Helene sa...

Hvis jeg var deg, vile jeg heller dratt til Danmark og feiret! Der var det god stemning:)

Ingrid sa...

Ja det er vel på sin plikt å spørre om detaljer etter en dobbeldate-helg i Danmark..?! ;)

Det har forresten kommet post...igjen...

Aase Helene sa...

Flere regninger som står i mitt navn, som du ikke har betalt? Inkasso denne ganga kanskje...
Dobbeldate i Danmark bør være en menneskerett. Men husk for all del MASSE penger. Vi har hørt om tilfeller som brenner av 15.000 på ei helg der...:|

Aase Helene sa...

hvorfor ligger min første kommentar under overskriften...? Det er jo veldig rotete og ugreit.

Ingrid sa...

Hva?? Kritiserer du outfiten til bloggen min?? Eller hva det nå heter...
Kjære deg...mener du å si at du var et slikt 15.000-kroners tilfelle...??

Ingrid sa...

Shit...det var jo faktisk inkassovarsel!! Men herlighet, denne gangen VET jeg HELT sikkert at jeg betalte...får håpe de sendte det før betalingen ble registrert.. Huff og huff, blir nervøs av sånt jeg, ser for meg politi på døren og sånt :S Ææææ!!

Aase Helene sa...

Meg!??!?!