mandag 21. mai 2007

Puh...

Verdens verste eksamen er (vel?) overstått for tredje gang!!

Musikkorientering er neimen ikke noe å spøke med, ihvertfall ikke når Asbjørn Arntsen står for oppgavene...puh... Tror høyrearmen er lammet på livstid etter at jeg i seks timer har skrevet som en gal hest om bl.a. "lytteeksempel 1: Allegro fra Eine Kleine Nachtmusik av Mozart, der du tar for deg verket idet du sier litt om verkets form og dertil hørende tematikk. Karakteriser de ulike temaer med hensyn til melodisk forløp, tonekjønn og eventuelle kontraster dem imellom. Gi en kort biografisk skisse av Mozart, idet du sier litt om den musikkhistoriske epoken han hører hjemme i, rent musikalsk, nevn noen sentrale komposisjoner av ham, og gjør kort greie for hans spesielle plass i operahistorien".

Så ja... Er det rart man jubler?? (når man er ferdig altså! For all del...)
Dette var forresten bare en av oppgavene, det var syv slike til...

Dessuten... Når de livsglade pensjonist-eksamensvaktene har gått til anskaffelse av en fingerbøl-lignende plastikkdings som gjør at de kan bla kjempefort gjennom og kontrollere den heftige eksamenslefsa vi ender opp med å levere - ja, da vet du at de tar yrket sitt på alvor...

Jippi, nå har jeg bare fire eksamener igjen! ! 2 down, 4 to go... Dette går jammen unna, dere!

3 kommentarer:

Aase Helene sa...

Hehe, de har alltid hatt sånne plastdingser:) Jaffal de 4 årene jeg har studert... Og når det er sagt, er jeg igrunnen glad for det. Heller en orange fingerbøldings enn en pensjonist som slikker over hele oppgaven min for å skille arkene så de kan bli tellt. :)

Ingrid sa...

Hahahaha!! Jo, når du sier det så...eh...ja æsj!
Glemte jeg forresten voksenbrusen min hos dere på jentisen? Hmm...

Aase Helene sa...

Ja! Den står uberørt der den ble satt!:) Var den i det hele tatt åpen på jentis??? Vi var enige om at den så altfor uåpnet ut....