tirsdag 26. oktober 2010

Måns!

Jeg har jo som nevnt tidligere gått til anskaffelse av et lite kattebarn, og i den anledning er det vel på høy tid å gi krabaten en liten presentasjon:

Navnet er Måns og han kom til verden 28.juli 2010. Snart tre måneder gammel med andre ord. Han bodde sine første to måneder på Helsfyr under navnet "Zorro", men flyttet til Oslos beste vestkant 1.oktober, og tok da det mer sofistikerte navnet Måns. Han ser ut til å nyte ungkarslivet her, men fungerer foreløpig best som støvklut for de krikene og krokene jeg ikke engang visste at jeg hadde. Han har sine daglige raptusanfall, og da gjelder det egentlig bare å skygge banen - med mindre man faktisk vil se ut som en selvskader på armene. Ellers er kosegenet definitivt tilstede, og stort sett hver ettermiddag finner han veien opp i armkroken min hvor han krøller seg godt sammen, akkompagnert av sin egen maling. Vi trives!

Her er et par highlights fra Måns' vestkantliv så langt:

Måns på flyttefot - vi tok ham likegreit med på bussen! Det ble litt mjauing og mamma-/søskensavn i begynnelsen, men nå går det bra!

Første måltid. Søsknene hans hadde klort ham over høyre øye, så han så litt medtatt ut de første ukene. Nå har såret grodd veldig fint, og han er vakrere enn noen gang - med unntak av en noe skamklipt bakende etter et par renslighetsproblemer hvis detaljer ikke egner seg på trykk.

Meget fornøyd katteeier! Måns har fått sin egen seng, men den er han så godt som uinteressert i. Og jeg har ikke samvittighet til å høre på den klagende mjauingen som oppstår hver gang jeg skal legge meg og lukker døra inn til stua, så enn så lenge får han sove hos meg. Kjenner jeg sliter litt med å si ifra om hvem som er sjefen her...

Pianoposering. Tidlig krøkes...

Middagslur.

Så sånn går nu dagan her i gården. Jeg er veldig fornøyd med min nye kompis! Skulle bare ønske han alltid kom til å være så liten.... ;-)

8 kommentarer:

Unknown sa...

God jul i stuå... Du, eg må sei eg syns denne bloggen begynne å bli litt "uoppdatert"....

Marie sa...

nydelig liten pusekatt:-)

Helene sa...

Hmmm...jo, an e søde. Men an e litt problembarn. Litt. Men me blei venner, itte mye om og men, i helgå! :)

Anonym sa...

Whу viewers still use to reaԁ news pаpers when in this technolοgiсal
world all іs accessible on ωeb?

My web pаge; wirewound Resistance

Anonym sa...

If you wіsh for to takе a gοod deal frοm this paгаgгaph then
yоu have to аpply thеse ѕtratеgies tο уоur wоn weblog.



Also visit my site Potentiometer

Anonym sa...

What's up to all, since I am truly keen of reading this website's
post to be upԁated dаilу. Ιt consiѕts of nice ԁatа.



Feel free to ѕurf to my homepage :: potentiometer

Anonym sa...

Αt this tіmе І am goіng away to do my bгeakfast, later than hаvіng mу bгeakfаst coming over agaіn to rеad further nеws.


mу blog post: Acsocial.Tk

Anonym sa...

I eveгy tіmе uѕеd tο study parаgraph іn newѕ papeгѕ but now
аs I am a uѕer of net thuѕ frоm now I аm
uѕing net for aгticlеs, thanκѕ to web.



Also visit my web blоg power Rating