søndag 12. september 2010

What a week!

Jeg føler at jeg har fullt belegg for å kunne si at jeg er en smule sliten i dag. Det har vært en travel uke fylt til randen av ny kunnskap, nye inntrykk, nye bekjentskap og ikke minst positive opplevelser - akkurat slik jeg vil ha det! Litt slitsomt er det likevel, men så lenge uken avsluttes med en søndag badet i strålende sol og null på agendaen, går det HELT greit! :)

Mandag:
Jeg reiste til Tjøme på intensivkurs sammen med filmklassen, noe jeg var litt nervøs for på forhånd i og med at jeg faktisk ikke kjenner noen i klassen min - bortsett fra Tonje. Men det gjorde ingenting, for sosial omgang var blitt uteglemt på ukeplanen, så vi hadde mer enn nok med å komme oss til forelesning og ta ansvar for egen læring. Det ble etter hvert så mye læring på en gang at jeg måtte gi tapt, og har nå konkludert med at jeg bare ble dummere og dummere i løpet av hele turen, i stedet for smartere. Det jeg husker best fra mandagen er gleden over å løpe etter alle kaninene som hoppet fritt rundt på senterområdet vårt, og turen til Tjøme "sentrum" som Tonje og jeg så oss nødt til å gå da resten av klassen skulle i gang med kveldens film. Tingen var bare at "sentrum" besto av en grillkiosk, en Spar-butikk og Vinmonopolet (lærerne våre var forøvrig over gjennomsnittet entusiastiske for sistnevnte).

Tirsdag:
Dagen startet med en gøyal forelesning med P3s Line Alsaker, en dame jeg har meget stor sans for! Hun fikk sprøytet inn en god dose energi i hele gjengen, og her må jeg få påpeke at det umulig kan være et godt tegn at alle var så utkjørt etter bare én dag på kurs. Unnskyld, intensivkurs. Uansett, etter lunsj fant jeg ut at det var på tide å reise tilbake til Oslo, ettersom jeg hadde øvelse med Reflex på kvelden (som ble avlyst ettersom bare 15 av oss møtte opp), og jobb hele onsdagen.

Onsdag:
Jeg hadde gledet meg til denne dagen lenge, det var nemlig min første dag på jobb for Monster! Helt siden jeg bestemte meg for å satse på tv-bransjen har Monster vært målet, de står jo bak de fleste tv-programmene jeg liker å følge med på. Dagen besto av forberedelser og pilotopptak av første episode av Skal vi danse, og jeg løp småsvett rundt fra morgen til kveld for å fikse det ene og det andre. Til tider tungt og stressende, men dog så gøy!! Og for en herlig gjeng å jobbe sammen med!

Torsdag:
Etter en altfor kort natt der en medium forkjølelse plutselig meldte sin ankomst måtte jeg bare ta kofferten fatt og komme meg ut til Tjøme igjen. Jeg ankom tidsnok til å se film, film og atter film, før uken skulle avsluttes med grillfest ved sjøen. Det var i utgangspunktet veldig hyggelig, men med unntak av et ganske vesentlig aber: mygg. De var fortsatt i full sving på Tjøme, så seansen ble etter hvert ganske kløende og plagsom. Etter noenogtjue myggstikk hver, ble Tonje og jeg så irriterte at vi gikk og la oss. Hellasmyggen er til nøds levelig, men norsk mygg betyr store hevelser og kløe i ukevis, og det kan vi rett og slett ikke forholde oss til.

Fredag:
Etter siste undervisningsøkt vendte vi snuten mot Oslo igjen, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke følte noen sorg ved å forlate Tjøme. Vel framme i O-town stakk jeg innom Wonderland Studio for å ta en lytt på demoinnspillingen til Maries plateprosjekt (som blir helt nydelig!), før jeg endelig fikk truffet min kjære Charlotte igjen! Etter et par timer med etterlengtede oppdateringer, sladring og kjasing, løp jeg hjem, skiftet klær, og trikket opp til jentekveld hos Mari! For en deilig avslutning på en deilig dag!

Lørdag:
Første episode av Skal vi danse! Igjen løp jeg småsvett rundt fra morgen til kveld, og jeg fikk blant annet æren av å kjøpe 50 flasker champagne på Storo Storsenters Vinmonopol (merkelig hvor medgjørlige alle blir når du nevner at det er til Skal vi danse...), og være dummie for Christer Tornell under generalprøven (jada, jeg satt ved dommerbordet og ga kommentarer og poeng til danserne, haha!). Da vi endelig gikk live satte kicket inn for fullt, og det var nesten som en drøm som gikk i oppfyllelse! Bare for å benytte meg av en klisje, liksom... Men det er helt sant, det var ganske spesielt å stå midt oppi hele sirkuset!

Søndag:
Jeg vet ikke om det er hele uken totalt eller premierefesten i går kveld som har satt de verste sporene i min noe reduserte form i dag, men jeg har absolutt ikke dårlig samvittighet for å ta det helt med ro. Dagen startet med deilig søndagstur med Mari og Anders, og jeg aner ikke hvor vi gikk, bortsett fra at Adamstuen, Forskningsparken, Frøen og Vigelandsparken er sentrale stikkord. Nå er det jordbærsmoothie og Linn Skåbers Hjerte til hjerte som er neste post på programmet, og forhåpentligvis blir neste uke bittelitt roligere enn denne, før jeg på søndag drar til Kristiansand og assisterer Aase Helene under innspilling av Kaptein Sabeltann barne-tv. Hei hvor det går!

2 kommentarer:

Pyselotte sa...

Skal du til Kristiansand?! Uten å si ifra?!
Og betyr det at du er på Kaptein Sabeltannsett når jeg er det? :)

Ingrid sa...

Men det er jo den helgen vi snakket om å ta følge på bussen nedover jo! Men du skal kanskje ikke til Oslo denne uken nei... Men skal du være statist på mandag? Oh joy!! :D