fredag 6. august 2010

Reunion, bryllup og jenter i bil

Ettersom jeg gikk i verdens beste klasse på verdens triveligste musikklinje på vgs, sier det seg selv at det alltid er god stemning når vi samles igjen en sjelden gang iblant. Derfor er det ekstra genialt at EC, klassens overhode (fordi han er to hoder høyere enn alle andre), har gjort det til en tradisjon å åpne dørene og invitere til festligheter og reunion hver sommer og jul. Det slår aldri feil! Kvelden i går var om mulig bedre enn noen gang, og ettersom det gikk sport i forlovelser i 2009, sa det vel seg selv at bryllup var kveldens store tema. Jeg har, som alle andre tilstede i går, mye å melde på akkurat det området, men når jeg må forsvare hvorfor jeg, jeg "som har hatt kjæreste i tre år" (!!??), fortsatt ikke er gift eller forlovet...da er det på tide å trekke seg ut av diskusjonen før det blir for stygt. Jeg mener ikke å støte noen, men jeg tror faktisk at det ligger noe mer i uttrykket "hastverk er lastverk"..... Bare så det er sagt, lzm! ;-)

Siden uken som vanlig arbeider med normal arbeidstid enda ikke er over, tok jeg ansvar og var sjåfør i går. Og når vi først har en kveld i tradisjonens tegn, kom det heller ikke som noen overraskelse at jeg ble stoppet av politiet på vei hjem, noe jeg har for vane å bli de få gangene jeg kjører folk hjem. Der kom Ida, Helene og jeg kjørende, stemningen er på topp, og vi er mutters alene på veien - helt til denne politimannen altså står og veiver med armene midt i veien. Det skumleste var at det var så mørkt at vi ikke så at han var politimann, så vi var helt sikre på at det var en random psykopat som skulle drepe oss. Jeg husker ikke om jeg ble lettet eller enda reddere da jeg skjønte at han var politi (jeg har angst for politikontroll, og den norske skrekkfilmen Snarveien gjør ikke akkurat saken bedre), men Helene og Ida tenkte nå ganske fort ut at det sikkert bare var promillekontroll, ingen grunn til panikk! Så jeg gjorde meg klar til å vise at jeg ikke var noen alkoholisert galning på tur, men neida. Det var en nattevakt i riktig så godt humør, som bare skulle fortelle meg at det pleier å være lurt å ha på lysene når man kjører i mørket...! Der og da følte jeg at jeg ikke hadde noe mer å tape på "dum-blondine-bak-rattet"-stempelet han garantert hadde gitt meg allerede, så jeg ba likegodt om å få ta en alkotest bare for å vise at jeg faktisk er smartere enn det det sikkert virket som. (Ja, jeg vet, det virket lurt der og da, not so proud of that one today...). Da lo han bare enda mer, og mente at det ikke var nødvendig. Vi fikk heller ha en trivelig kveld videre!

Kära nån. Note to self: ALLTID sjekk lysene på bilen. Først nå leste jeg at man faktisk får 2000 kr i bot for å kjøre uten lys, DET hadde virkelig ikke vært en hyggelig avslutning på en hyggelig kveld. Tusen takk snille politimann, for at du hadde lyst til å se litt gjennom fingrene på din egen profesjon! :) Du er kul.

Ingen kommentarer: