søndag 11. juli 2010

Ingrid mener ting om fotball


Til tross for at jeg hadde litt fotballskills til å være jente i mine yngre dager, kan jeg overhodet ikke si at det vedvarte - hverken ferdighetssmessig eller interessemessig. Jeg har snarere vanskelig for å forstå hvorfor en omgang skal vare i nesten én time, når det i svært mange tilfeller faktisk ikke skjer noe som helst - bortsett fra at ballen kanskje var innenfor femmeteren en gang eller tre. Og jeg mener hardnakket at det er flere enn Jon Arne Riise som går under kategorien "kan spille fotball, kan ikke så mye mer". Det kan jo blant annet begrunnes i de utallige spillerne som konskvent kaster seg i bakken mens de tar seg til ansiktet så snart de får et spark i leggen. Jaja, jeg skal ikke generalisere, saken er den at jeg nå en gang befinner meg på en lokal gresk bar for å se vm-finalen. Eller rettere sagt: resten av familien har samlet seg her for å se vm-finalen, jeg stakk hjem og hentet macen for å snylte litt på barens trådløse nettverk imens. Så blir alle fornøyde! Det eneste som mangler er ørepropper, ørene mine kan nemlig ikke fordra alle de som skriker og hoier hver gang ballen nesten gikk i mål. Én ting er at det er greit å juble litt når noen faktisk scorer, men det er forskjell på å juble og å skrike som om sidemannen blir drept rett foran øynene på en. Bare et tips...

Eller går det bra! Jeg har fortsatt ingen myggstikk, men jeg har et par myggeliv på samvittigheten. Jeg er bare solbrent på de stedene jeg har brukt høyest faktor, skjønner ikke helt det.... Pappa jogger to ganger om dagen, mamma har draget på de greske kelnerene (haha!), jeg spiser is og er glad, bader, drikker brus og spiser god gresk salat! Ida Jenshus og gode gamle, udødelige Herr Nordstoga (Odd ja...) snurrer og går på ipoden. Finfint!! I morgen skjer det en sensasjon, da kommer nemlig Anders!!! Tro det den som kan og vil. Jeg er meget spent.

Lillebror Jens hadde et sterkt ønske om å få et bilde av seg selv på bloggen, så...here it is! Beachball i vannkanten, ikke feil!


I løpet av de syv sommerene jeg har feriert her er det første gangen jeg har sett skyer av nevneverdig art, men det ble faktisk kaldt! Jeg frøs en hel kveld! På Naxos! Omg.

2 kommentarer:

bjørn sa...

fotball er unødvendig. in this day and age burde vi ha kommet så langt at vi innser at vi bare må legge det dødt og vie oss til ting som faktisk betyr noe.

Ingrid sa...

Som om jeg skulle sagt det selv! Jeg ville heller sendt hele verdens landslag på skuespillerkurs, de har mye større talent der...