tirsdag 27. juli 2010

Hei Oslo!

Her er det visst lenge siden jeg har vært! Og kortvarig skal det bli, for i morgen drar jeg til Vinstra for å labbe i fjellet med Marie, og på torsdag reiser vi hit
for å spille konsert med Skuggreidd-bandet på Gjendesheim i Jotunheimen, like ved Besseggen. Ikke feil! For en liten musikksmakebit, gå inn på www.eventyrfestivalen.no og trykk på play på musikkspilleren helt nederst på siden. Dere kan også kjøpe cd'en vår om dere vil, den er veldig fin :)

Jeg har altså tilbragt den siste uken i idylliske Gudbrandsdalen, nærmere bestemt i Heidal, eller som heidølingene selv sier: "hædalø" med trykk på "da". Der har vi laget eventyrfestival til den store gullmedaljen, og det har vært en opplevelse av de sjeldne! Aldri før har festivalen hatt så mange besøkende, eller så mye god omtale som i år, og aldri har vel festivalen i seg selv vært bedre. Det er bare å henge seg på folkens, for det blir absolutt flere anledninger til å oppleve Norsk Eventyrfestival i Heidal!

Når det er sagt, er det også på sin plass å nevne at Heidal er en bygd utenom det vanlige. Heidal er nemlig bygda hvor gigantmaur lever side om side med deg selv på kjøkkenet, der dusjen er festet på et mikrofonstativ, der fuglene har bygget rede i bandbua ved Skuggreidd-utescenen, der du har vikeplikt for kyr på riksveien, der hanegalet om morgenen er erstattet med kubjeller, og der folk smiler og gir alt, selv om det er en underdrivelse å si at det PØSregner. Dessuten bodde Anders og jeg i en campingvogn uten strøm, så hver kveld sovnet vi til minusgrader, og våknet opp til et overoppvarmet drivhus. Det sier seg selv at man må være åpen for alternativer hvis man skal overleve en uke i god eventyrånd. Det gikk jo aldeles fint, men etter høyfjellskonserten søndag kveld var jeg så lei av å føle meg skitnere etter at jeg gikk ut av mikrofondusjen enn når jeg gikk inn, så da rømte Anders og jeg til Marie på Vinstra. Det var som å komme på hotell... Og vi fikk ekte kumelk til frokost!! DET kaller jeg eksotisk.

Skuggreidd-scenen
Fra vandreteateret "Jakten på trollskatten", som alene hadde ca 600 besøkende i år! Gjett hvem som er meg... Haha!
Trollene på Heidalskogen, tidenes kostymer!


Min nye kompis, også medvirkende i Skuggreidd sammen med to andre geiter, to kyr, en and, en grisunge og et par høner. Her bidrar alle på lik linje!
Og en random kompis, en i kubjellegjengen som vekket oss hver morgen.

Livets uke! Men pass opp for klegg... Jeg har to hinsides kløende legger i dobbel størrelse for øyeblikket, tror snart jeg klorer meg helt inn til beinet hvis det ikke stopper å klø. Aaarrgh!!

Ingen kommentarer: