tirsdag 15. juni 2010

The sun is back!

Og jeg er tilbake på verandaen... :) Og denne gangen UTEN pensum! Utrolig fint å ha veranda ut mot en stor grønn og frodig hage, selv om man bor midt i en av Oslos travleste handlegate. Problemet er bare at solen kun når inn mellom kl 11.30 og 14.00, så den kan vel strengt tatt ikke kalles noen "solingsveranda" akkurat. I tillegg kommer det titt og ofte en støvsky og to fra byggingen av H&M i nabobygget. Da er det bare å søke tilflukt innendørs. Og skulle det bli for ille, er heldigvis veien til Frognerparken latterlig kort. Jeg trives!!

Feriefølelsen er deilig, men det er rart hvor rastløs man kan bli og! Jeg er egentlig en person som trives ganske greit i mitt eget selskap, men så snart solen titter fram, blir sosialiseringstrangen tredoblet. Og når sånn ca alle er bortreist eller utilgjengelige av ymse årsaker, må man lette på trykket gjennom andre ting - og det kan fort bli farlig. Jeg er for eksempel sånn som spiser fordi jeg kjeder meg, og det betyr ikke at jeg står og lager salat, speltbrød og sunne smoothier. Neida, da går det i kategorien "usunt" all the way. Andre lar kjedsomheten sin gå utover bankkortet, og kjøper fullt av ting og tang de overhodet ikke trenger. Jeg passer vel egentlig ganske godt inn der og...

I dag bestemte jeg meg for å benytte kjedsomheten til noe helt annet, noe som resulterte i at håret mitt fikk en ny frisyre å bryne seg på:
Jeg kan jo absolutt INGENTING når det gjelder hår, så for meg er dette faktisk en liten sensasjon. Det verste er at det var jo faktisk ikke vanskelig å få til. Jeg aner konturene av en bli-bedre-på-hårfrisyrer-målsetting.... Inspirasjonen kom faktisk fra - tro det eller ei - VOE. Den siste uken har jeg fulgt litt med på bloggen hennes, og jeg har rett og slett fått sansen for jenta. Jeg synes det står respekt av å bare være 14 år og bli fulgt av nærmere 80 000 lesere hver eneste dag! Det er flere treff per dag enn hva enkelte av Norges største aviser har. Man skal ha beina godt plantet på jorda for å være så ung og kunne takle det ansvaret som faktisk ligger i en slik posisjon. Jeg synes det er tøft av henne!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Viss du blir rastløs kan du komme her å vaske..holde på å vaske ut av leiligheten....har holdt på någen dager nå og e utsitt... utrolig kor mye dritt som komme frem når du begynne å flytte på ting som har lagt i ro i tre år...

Ingrid sa...

Nå ska det sies at det e mye kjekkere å vaske ut av andres leiliheter enn sin egen! Så eg tar gjerne imot tilbudet :P Etter å ha flytta hver sommer siden 2006, får eg angsanfall av å tenke på den dagen eg må pakke alt ned i esker igjen.. To-roms@Majorstua4ever!! <3
Ska du flytte hjem te Stavanger eller?

Unknown sa...

Bare kom du.. Nå har eg vaksa og rydda og pakka så det verke i alle muskler i heile kroppen... e visst någen egne vaskemuskler som eg ikkje har trent for mye.. kanskje eg får "vaskebrett"...:).. haha...nei nå går det for vidt her.. I dag e det offisiell avslutning og festivitas her, så bære det hjemover på fredag...Savne leiligheten min.. blir gøy å flytte inn igjen:)