torsdag 28. januar 2010

Jeg bare lurer...

Er det vanlig å være obs på skrivefeil som man leser rundt omkring, eller finnes det de som leser videre uten å tenke over at noe var feil?

Jeg mener ikke å virke nerdete, og skal absolutt ikke påstå at jeg er en vandrende ordbok. Likevel blir jeg faktisk litt, om ikke veldig, forstyrret av å lese en tekst som inneholder feil, bare fordi jeg stopper opp ved feilen - for så å finne ut hvordan den riktige varianten skulle vært. Er jeg teit, eller er dette et vanlig fenomen?

Som sagt, jeg bare lurer...

4 kommentarer:

Pernille sa...

Jeg er også veldig obs på dette. Her en dag stoppet jeg i markens og lurte fælt på hva som var "feil" på en plakat. "Dag bøker for 2010 nå halvpris" stod det..

Anonym sa...

Kan si meg enig der. Feil har en tendens til å lyse opp....Man ka ikke la være å irritere seg en smule....
-Eivind-

Betsy sa...

Jeg lider også av samme syndrom.

Pyselotte sa...

Og hvis du leser Helene sin blogg denne uka, ser du et nesten likt innlegg ;)