onsdag 6. mai 2009

Endelig er den her!!

Dagen jeg har ventet på siden 12.august 2008: siste forelesning på engelsk årsstudium! 3x3 hurra for at jeg aldri (med unntak av eksamen) skal måtte sette mine bein på et språkfakultet igjen!

Det var TheGerman som fikk æren av å avslutte det grufulle semesteret, og de som har lest denne bloggen en stund har helt sikkert fått med seg at vi ikke har vært særlig begeistret for dette vesenet. Derfor passet det ekstra godt med en sluttevaluering. Det som imidlertid kom opp under denne sluttevalueringen var at TheGerman på mystisk vis skal fjernes fra undervisningen av førsteårsstudentene, og skal fra høsten av jobbe med masterstudentene! Dette hadde selvfølgelig "ingenting med tilbakemeldingene fra studentene å gjøre"... Det spørs, sier nå jeg. Uansett - jeg kan likevel ikke la være å tenke på hvilke lidelser vi har gjennomgått, som kommende studenter slipper å forholde seg til. Det er en smule bittert, kan man si...

Wellwell, bitter or not, her skal det eksamensleses! Jeg går i et asosialt hi de neste to ukene for å forsøke å få ord og uttrykk som blant annet subject-verbal-concord, subordinating/coordinating conjunctions, noun phrases, interrogatives, relatives, declaratives, antecedents og adverbial adjuncts til å bli mine beste venner. Så til alle mine ordentlige venner: vennligst ikke frist meg med sosiale happenings, is eller mat-tilbud i nær fremtid. Jeg må lære meg grammatikk once and for all. Snakkes i juni! :D

10 kommentarer:

Frida Ånnevik sa...

Oppfattet. Men hvis du trenger noen å forklare grammatikken til, for å lære, lizm(det er jo den beste måten å lære på, ved å lære andre, tross alt..), så si i fra! ;) Men.så hvis jeg kommer inn på Engelsk på Uia så slipper jeg dette vesenet?

Betsy sa...

Juni skal bli. Jentekvelder, konserter og isspising står på planen. HURRA, og lykke til :)

Når vender du nesa østover, forresten?

Ingrid sa...

Hahaa, jeg får muligens moderere den siste kommentaren min. Dette med sosial kontakt trengs ikke forstås direkte bokstavelig ;)

Men Frida, jeg liker forslaget ditt! Du kunne altså tenke deg å utvide engelsk-horisonten litt? Er du nå så sikker på dette? (må tolkes som en advarsel) :P Da blir det dobbelttime i Casa Kongens neste gang - 1 time gitar med Anders, 1 time engelsk grammatikk med meg. Hurra! Jeg har te og. Jeeei!

Har sagt opp her fra 1.juli, så med mindre jeg ordner meg et krypinn i byen etter det, så har jeg intet annet valg enn å forsvinne da.. :( Hjeeeelp! Don't remind meee! Men vi rekker MASSE is og konsert og jentekvelder og middager før det! Åjadda! :D Og hallo, Kristiansand kommer alltid til å være, som jeg pleier å si, bare en busstur unna ;)

Pyselotte sa...

Jammen Ingrid! Bursdagspakkesangen din ligger jo her å venter på deg!
Forøvrig kan du få bo i den gamle kongensresidens i juli om det skulle friste. ;)

Ingrid sa...

Og forresten: ja, nå er det heeeelt helt trygt å gå på Engelsk! Har du faktisk vurdert det?

Ingrid sa...

Oioi, et gjensyn med gamle Kongens residens du! Tenk så koshle! Men skal ikke du være her i juli? Eller reiser du hjem for å slaske og leve livet? Haha! ;)

Aase Helene sa...

Holbergsgate er naturligvis også åpen anytime!:) Jeg kan nok ikke love at jeg ikke skal lure deg ut på noe, det er tross alt leeenge til juni...;)

Pyselotte sa...

Neisjda, jeg forlater sommerbyen til fordel for bolig-jobbing i Bergen! Eller, store deler av juli skal vel strengt tatt tilbringes i det store utland, men lell.
Så residensen er ledig;)
Bare vær obs på litt hårete vegger ;)

Ingrid sa...

Bolig-jobbing?? Som i å jobbe på boligen du har vokst opp i, eller boligjobbing som i å jobbe med å finne seg en bolig i Bergen??

Frida Ånnevik sa...

håhoii!
hehe. vurderer engelsk, altså, men det står på 2.plass. det er vel ei vannbøtte over huet og skulle ta det samtidig med 1.år master, egentlig.strengt tatt..jaja.
men jeg tar advarselen på alvor, jeg...
har vel mer enn nok med egen eksamen. Hvis jeg begynner med engelskintensiv nå, så betyr det vel at ingen av låtene mine overlever sensur, hvilket igjen betyr at det ikke blir noen igjen til eksamen. det er dumt..