tirsdag 28. oktober 2008

Ingrid kaster seg på KMDS-bølgen

Det var opprinnelig Bjørn som startet KMDS-bølgen (KMDS = Korstog mot dårlig service), og etter forrige ukes episode anser jeg det som naturlig å slenge seg på! Makan til opplevelse skal man nemlig lete lenge etter.

De to siste mandagene har det gått i blokkfløyte-trioer i samspillstimene på skolen. Jeg har jo hatt en lysende blokkfløyte-karriere i mitt tidligere liv, nemlig som blokkfløyte-biinstrumentalist på videregående... Ikke at det er noe å rope hurra for akkurat. Uansett, den blokkfløyta jeg brukte da ligger fremdeles i Stavanger, og jeg rakk ikke å få den tilsendt før jeg trengte den på skolen. Det innebar at jeg måtte skynde meg avgårde til nærmeste butikk og skaffe meg blokkfløyte. Greit nok, man kan vel aldri få for mye av instrumenter...

Lærer Konrad hadde selvfølgelig gjort en del research blant byens musikkforretninger, og anbefalte oss å gå på id musikk. Der var nemlig blokkfløytene billigst og kostet fra 55 kr og oppover. Jeg trasker altså inn på id Musikk og ber om å få den billigste blokkfløyta de har der. Den må jeg derimot betale 150 kr for. Jaja, tenkte jeg. "Da er den sikkert god..."

Men neida. På samspillstimen viste fløyta seg å være falsk, og kunne absolutt ikke brukes! Det var uansett litt vanskelig å gjøre noe med der og da, så jeg fikk låne en fløyte av Konrad istedenfor. Snill som han også er, ringte han også til id med en gang og spurte om jeg kunne komme ned og få pengene igjen. Det skulle ikke være noe problem, så dagen etter gikk jeg innom igjen. Jeg nevnte da spesifikt at det var jeg som var eleven til Konrad og at han hadde ringt på forhånd. Det som da skjer er at jeg får huden full av kjeft! Først fordi jeg ikke ville ha noen ny fløyte - det var jo tross alt ingen i byen som hadde så godt utvalg som dem! Da sa jeg at jeg ikke vil ha noen ny fløyte, fordi jeg ble fint nødt til å ordne det på en annen, dog mer spontan, måte når jeg ikke hadde fått noe som virket. Da fikk jeg kjeft fordi jeg ikke kom og reklamerte på den..! Ærlig talt - er det ikke det jeg gjør?!?! Og når man er midt i en samspilltime (jeg gjentar: SAMspill) så kan man liksom ikke løpe langt av gårde fordi man må ordne en defekt fløyte. Da er på en måte poenget med å møtes på skolen borte...

Mr Id musikk: Du gjør litt dumt i å oppføre deg på den måten. Jeg er nemlig musikkstudent, jeg kjenner ganske mange av de øvrige musikkstudentene og utøvende musikerne i byen, OG jeg blogger in the city of scandal! Folk snakker nemlig her...

Nå ja, jeg fikk da pengene igjen, men det som nesten var verst, var at han tok imot min ødelagte fløyte og bare slengte den tilbake i kassen der resten av fløytene lå (som også var der han hentet fløyten fra da jeg kjøpte den!!). Snakker vi SCANDAL???

9 kommentarer:

Anonym sa...

har du skrevet brev til dem?

Ingrid sa...

Huff nei, det ble aldri med det...Men Konrad ringte og "tok dem" som han sa :P Hahaha!

Men jeg er fortsatt litt sulten på å skrive klagebrev altså...kanskje jeg rett og slett må gjøre det og.

Aase Helene sa...

Dette er jo skandale!! Ikke nok med at de selger overpriste blokkfløyter, men de selger tydeligvis også BRUKTE fløyter! Nå skal jeg ikke påstå at du er frisk som fisken ytre-arnie, men likevel! Minn meg på å aldri kjøpe noe på ID som står i fare for å ha vært i noen andres munn!

Aase Helene sa...

Hmm, jeg mente at jeg ikke skal påstå at du IKKE er frisk som fisken... Ble litt overivrig der.

Ingrid sa...

Ytre-Arnie! Ny vri, den likte jeg..!

Men ja - en noe foruroligende opplevelse, den siste der..! *grøss* Nesten som folk i matlagingsbransjen som ikke vasker hendene etter toalett-turen. Det man vet har man ikke vondt av - særlig! Slike ting syns jeg faktisk er veldig greit å være klar over..!

Aase Helene sa...

Eller som du sikkert egentlig mente: Det man IKKE vet, har man ikke vondt av...

Ingrid sa...

Haha...vi er sterke på å poengtere oss idag Røinaas...

Mari sa...

OMG, dette er jo faktisk scandal! Og vi kan ikke bruke det til noenting. Makan til opplegg. Jeg fikk 10 kroner i avslag der engang, fordi han ikke ville flå musikere. Neivel...

Ingrid sa...

HAHA, 10 kroner! Ja, da følte han nok at han slo på stortromma...