tirsdag 1. april 2008

Aprilsnarr..?

Som et par av dere har fått med dere hadde jeg portprøver i ex.phil og ex.fac i går, altså to multiple choice-prøver som jeg må bestå for at jeg skal få levere eksamensoppgavene. Og som kanskje enda flere av dere har fått med dere har jeg ikke akkurat viet veldig mye tid til dette faget. Derfor begynte angsten så smått å melde seg i helgen - som i utgangspunktet var satt av til lesing. Det endte med et åtte-timers besøk på Frøken Larsen sammen med Pernille på søndag, der vi gjorde oss riktig så flid - med to av våre fire pensumbøker (de to tynneste riktignok). Prøvene i går virket derimot litt uenig i vår grad av flid obviously...
Takk til de høyere makter for at det faktisk var en avkrysningsprøve, for makan til blindeskudd har jeg aldri vært med på før! Det ene uforståelige spørsmålet etterfulgte det andre, og i enkelte tilfeller ble det faktisk så drøyt at jeg ikke visste hva jeg egentlig svarte på, jeg bare krysset av utifra om det var lenge siden sist jeg hadde svart på den midterste ruten etc. "Og her skal man liksom ha 2/3 riktig for å få det godkjent" tenkte jeg bittert mens jeg belaget meg på å måtte ta prøvene om igjen neste uke.
However, denne "teknikken" min viste seg tydeligvis å være litt mer pålitelig enn man skulle tro! Nå foreligger nemlig resultatene og på et eller annet mystisk vis har jeg bestått begge prøvene..! Charlotte minnet meg riktignok på at det kunne jo være en ond aprilsnarr, så for sikkerhets skyld skal jeg sjekke om igjen i morgen. Ellers må jeg bare få innrømme at her er fest og glede akkurat nå! Jeg er storfornøyd med å være halvveis i målet om å bestå dette semesteret i henhold til Bjørns geniale prinsipp: max mulig utbytte av minst mulig innsats! Hei hvor det går!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, du har meg alltid hatt gull i rompå;o)

Ingrid sa...

Moi? Haha, om ikkje alltid så føles det ihvertfall litt sånn akkurat i dag! :P

Anonym sa...

Heter d ikke gulrot i ræva? D sa jeg når jeg var liten tasse.. ;)

KUDOS til deg, ingrid.. Vi feierer med vafler til helga?

Ingrid sa...

Gulrot i ræva!? Haha, da har du misforstått for isåfall heter det gullkorn/støv i ræva :P
Herlig barnevits!

JA!! Vafler i helgen! Jeg sulter!

Pernille sa...

Teknikken din e genial! :p eg hadde litt sånn: nå har eg svart 4 oppe, på tide og ta noen i midten.. men bestod :D:D

Ingrid sa...

Ka ska me kalle denne metoden då Pernille? Eg forslår hypotetisk-selektiv-individualiserende-deduktiv-holistisk metode..? Eller noe i den duren..husk at det må ikkje ligge for lett i munnen...