torsdag 24. januar 2008

Se opp, næringslivet - kunstfagstudentene kommer!

Entreprenørskap er snart over, og til tross for at Rosa Augusta og jeg deler en nokså lunken optimisme overfor Mr.ERGO!!! for tiden, er det veldig trist at det nærmer seg slutten. Entreprenørskap er gøy, og makan til studentluksus har jeg aldri vært borti. Vi har undervisning i Kristiansands nyeste og mest fancy lokaler, og vi får varm matservering to ganger daglig! Det i tillegg til brus, kaffe, te, juice, chips, frukt og kjeks underveis! Og det hele settes på regningen til Senter for entreprenørskap! We like! Dessuten har vi to lærere som bare er helt bænkers! BI ruler :P
Klassen og gruppene våre er nå godt på vei i "etableringen" av fem forskjellige bedrifter. Vi har:
- Filmtrailer-produksjonsselskapet Smashcut
- Mønster- og strikkeoppskriftsbutikken Mønsterbedriften
- Porto franco - Kristiansands kulturelle frihavn
- Kulturhuset og marinaen Multikulti
- Drama som læringsmetode - kursgruppen Lekende lett

Jeg jobber i Porto franco-gruppen, et prosjekt som faktisk er under planlegging fra før av. Det betyr at vi får ta del i et prosjekt som faktisk skal realiseres - kanskje med noen av våre idéer fra kurset dersom det faller i smak. Det er spennende :) Ellers har alle de øvrige prosjektene startet fra scratch, men hvem vet - kanskje blir det alvor av flere bedrifter? :) Lærerikt er det ihvertfall, og jeg vil anbefale så godt som alle til å ta et kurs i entreprenørskap!

3 kommentarer:

Mari sa...

Dette høres jo faktisk genialt ut! HURRA!

Ingrid sa...

Ja det er det! Bortsett fra at de to "bænkers" lærerne slakter oss én etter én hver bidige gang. Etter i dag er jeg faktisk rimelig sur på hele prosjektet...alt er liksom galt hele tiden! blæææææ

Linda Therese S. G. sa...

Har ikke du skrevet under på en taushetserklæring? ;)
Jeg for min del syns entreprenørskap suuuger. Men sånn er nå det. Gleder meg bare til å bli ferdig. Får satse på en feiring på torsdag. :)