onsdag 27. juni 2007

Nammenam

Litt sunne (og like mange usunne) godis-tips!

#1: Rør sammen syltetøy (helst bringebær) og kesam i en skål. Du kan ha det på for eksempel vafler, eller du kan spise det som det er! Mmm!! Rømme kan og brukes istedenfor kesam, men kesam er bedre, litt dyrere (for smakens skyld!?), og inneholder dobbelt så lite fett.

#2: Skjær opp frukt i småbiter (kalles også fruktsalat...) og ha vanilje-youghurt til. På lørdager er det til og med lov å ha oppi litt hakket melkesjokolade - fordi vi fortjener det :) Denne godisbiten brukte forresten å være en schlager i Tordenskjoldsgate før de dumme omsorgspasientene flyttet inn. Nå går det bare i smudi der i gården. Det er også nammenam.

#3: Nystekt, varm brownies med vaniljeis... *sukk* (Hvordan i alle dager overlever jeg uten stekeovn!?)

#4: Jordbær med fløte/melk. Norske så klart.






Enjoy... :)

Stressed = dessertS

7 kommentarer:

Pyselotte sa...

Det går ikke an å si dobbelt så lite!

Aase Helene sa...

Hmm... Jeg syns kanskje #2 høres veeeeldig kjent ut????

Ingrid sa...

Hihihi, ja jeg glemte å skrive hvor den oppsto! *redigering pågår*

Ingrid sa...

Jo, Charlotte, i min verden så.

Unknown sa...

hm..Ingrid...Eg må sei at den menyen bestående av frukt og vanilje-youghurt hørtes umiskjennelig kjent ut..

-oj sa...

ikke steikeovn, sier du? jøss, men det er jo verdens minste problem! du kan komme opp hit og låne vår:) jeg har stor plass og kan lage kaffe

Ingrid sa...

Oi, hurra :D Du er så snill! Kjenner at jeg synes det er veldig praktisk at dere bor rett oppi gaten :) Bare typisk at når jeg blir husvarm med stekeovnen deres, så flytter du til Tyskland! Hmf...Jaja, får smiske litt med Jaran så...hehe...