lørdag 19. desember 2009

I'm dreaming of a white Christmas...

...og i år tror jeg den er nærmere enn noengang :D











Det er et meget sjeldent syn å se hagen i slik forstand, og ekstra spesielt må man jo si at det er nå i disse omdiskuterte klimatidene. Sist det kom så mye snø akkurat her gikk jeg i barnehagen. Jaja, snøen kommer visst når den bare vil, og godt er det! Jeg kan strengt tatt ikke huske at pappa noen gang har måttet måke snø en lørdagskveld, men idag skjer det altså. Kanskje litt på det nødvendige, ettersom det egentlig er en trapp foran huset i bakgrunnen på det første bildet....

Det er selvfølgelig jul innendørs også, med fyr i peisen, telys, julepynt og innpakkingspapir. Jeg elsker jo å pakke inn gaver, mest fordi jeg er så glad i innpakkingspapir. Jeg samler på det, og har flere bæreposer med brukt gavepapir liggende på rommet. Ja, jeg er rar.

Nissene vokter vinduet på rekke og rad mens Odd Nordstoga sprer den øvrige julestemningen i huset.

Pus har også tatt juleferie. Det forstår jeg godt. Han står jo virkelig på ellers i året (og nei, jeg sikter spesielt ikke til forrige innlegg...)

I morgen er det bronsefinale, grøtfest og søndagsåpent. Godt at butikkene tenker på slike som meg som fremdeles har noen gaver igjen å kjøpe. Problemet er bare at det er så mye lettere å finne julegaver til seg selv!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va godt me kom oss hjem før snøen kom:)E jo heilt sinnsykt så det har snødd og... Lykke til med søndagsåpent.. Ska og prøve å komme meg ein tur i butikken i dag... kan bli interessant......
-Eivind-

Ingrid sa...

Ja uff, hadde vært heilt krise å kjøre på dette været! Får ikkje ut bilen av innkjørselen ein gang, det ligge jo nesten ein meter snø over heile plassen!