tirsdag 2. september 2008

It had to happen...

Så var jeg blitt forkjøla. Det måtte komme før eller siden, har egentlig bare gått og ventet på det. Etter en sommer der jeg har vekslet mellom glovarme Hellas, mellomvarme Norge, kalde Gudbrandsdalen og hver bidige fredagskveld med påfølgende kulde i Ravnedalen skal det godt gjøres å slippe unna influensaen. Men for å si det slik - it was all worth it! Problemet er bare at jeg ikke har tenkt å holde meg i ro innendørs for å bli frisk, det har jeg aldeles ikke tid eller mulighet til nå. Bad timing Mr. Cold. Her i byen skjer det nemlig litt av hvert (som alltid:), og bare for å nevne noen eksempler:

1. Jeg liker faktisk å studere engelsk! Eller rettere sagt: jeg liker to av tre fag i engelsk, noe som gir overvekt på det positive. Det siste kan dø. "Britiske studier". Kunne vært gøy, men læreren ødelegger. Er det noe han kan så er det å sette daglig guinness rekord i bruk av kunstpauser. "Praktisk språkbruk" er derimot et av de gøyeste fagene jeg har hatt, og jeg nekter å gå glipp av noen timer med vår fantastiske lærer, Marjorie. Hurra for kompetente lærere! Det siste faget "Fonetikk og uttale" kan på en måte virke totalt ubrukelig, men samtidig så puslete og "enten er det rett eller så er det galt - så bare lær deg det!" at det er gøy. Jeg savner forresten å pusle puslespill...

2. Foruten å studere engelsk har jeg heller ikke klart å holde fingrene unna musikk-mellomfaget, og resultatet ble derfor til at jeg skal ta 15 ekstra studiepoeng i musikk. Jeg bare måtte. Så nå skal jeg også ha hørelære, samspill, korledelse og komponering/arrangering + at jeg skal være med i studentkoret til Konrad dette halvåret. På et mystisk vis passet musikktimeplanen perfekt sammen med engelsktimeplanen (must be faith...), slik at jeg slipper det store fraværet (må riktignok skulke to timer engelsk - men hey! De to timene traff tilfeldigvis på to timer med britiske studier! Perfekt!) Hvem sa at 45 studiepoeng på et semester er uoverkommelig??

3. Det er Punkt-festival til helgen, og jeg har meldt meg som frivillig! På infomøtet i dag fant jeg ut at det hadde tydeligvis mange andre kjente også gjort. Hurra! Det betyr gratis adgang til alt, for eksempel Thom Hell(<3)-konsert på torsdag, Brian Eno fredag og Splashgirl på lørdag. Kom og bli med!! For en gangs skyld blir det deilig å være vakt innendørs etter sommeren i Ravnedalen... :)

4. Dessuten har Aase Helene, Charlotte og jeg et prosjekt going on i morgen, uten at jeg tør si for mye om det. Det kan nemlig virke snuskete, men det er det altså ikke, selv om stikkordene er "fotoshoot", "reklame" og "lite klær". Jeg trøster meg med at jeg har vært med Aase Helene på fotoshoot før, og alt som kom med på de endelige bildene var litt av sideskillen min.

Så ja! Heng med, for denne byen dør ei ;) Den går bare fremover.

5 kommentarer:

Mari sa...

Det gleder mitt hjerte når jeg leser sånne innlegg. Det er bra at det er flere enn meg som løper rundt og er med på alt!

Hurra!

Ingrid sa...

Haha morsomt at du sier det, tenkte nemlig på deg flere ganger underveis mens jeg skrev. Merket liksom bare Mari-ånden komme smygende inn over meg ;) La de små ånder komme til meg og hindre dem ikke, for... ja...

Anonym sa...

hvilken britiske studier-lærer snakker vi her?

Ingrid sa...

En mann ved navn Oddvar, tipper han er rundt 40... Men så skal vi også ha Young etterhvert ser det ut som. (Og med din beskrivelse av han begynner jeg bare å innse at det stakkars faget rett og slett er blitt lærerforsømt.)

Aase Helene sa...

Gjør det noe å være syk når det eneste vi andre merker det på er en underliggende Marge-stemme?