onsdag 16. juli 2008

One night in Riga

Saa har man endt opp i Riga, noe som hever min liste over antall land jeg har vaert i. Hadde det ikke vaert for flyplasser og noedvendige mellomlandinger hadde ikke den lista vaert saa veldig lang for aa si det slik...
Menmen, naa har jeg altsaa tilbragt en natt paa flyplassen i Riga, for, blind som jeg er, saa kom jeg ikke paa a sjekke reiseruta naar jeg endelig fant en billig billett hjem fra Hellas. For aa gjoere en lang historie kort: flyet fra Aten landet 23.30, flyet videre til Oslo gaar 07.10. Hva gjoer man naar det er natt og man har nesten aatte timer aa slaa ihjel - i Riga!! Jo, man begynner med aa gaa over en roed linje som er streket opp paa gulvet. Kl 23.30 om kvelden er jeg ikke saa veldig observant paa ting som forekommer i gulvet, saa da jeg skjoente at jeg var gaatt til utgangen istedenfor transfer med videre fly, og dermed proevde aa gaa tilbake igjen, ble jeg stoppet av en sleip-smilende security-fyr som flirte godt da han nektet meg aa gaa tilbake over den roede linjen. Jeg kunne jo tross alt ha gaatt og hentet en kniv i bagasjen for alt han visste..! Dust... Det betydde at jeg maatte vente i flere timer i den offisielle ventehallen, liggende paa harde jernstoler, mens de som gikk den ene meteren mindre enn meg og ikke krysset den roede linjen fikk gaa rett til transfer lounge og legge seg i skinnsofaer og trekke forhenget for, slik at de ble skjermet for forbipasserende...

HMF!!!

Ingen kommentarer: