mandag 17. desember 2007

Ja sånn kan det gå!

Jeg har opplevd mye rart i mitt liv, men å havne på samisk søndagsmiddag hjemme hos Mikkel Gaup må være noe av det snodigste som har inntruffet til nå. Det ble servert "biros" som er en slags samisk lapskaus (med finnbiff of course), morsomt nammenam-brød, moltekrem, joik og healing. Healing ja. Det var ei svensk healer-dame der. Jeg turte ikke. Det gjorde derimot VG's utsendte. For det var visst to av dem og. De skulle lage en "hjemme hos"-reportasje. Da maten var vel fortært, bar det på Hjørnet der hovedpersonen selv joiket liv i det fullstappede lokalet! Joda så neida så... Jeg har nå hatt det kjempehyggelig!

3 kommentarer:

Mari sa...

Japp, søndagens joikeaften var absolutt stas. Jeg fikk litt sånn "musikklinjas semesterkonsert høst 07, tema: etnisk musikk"-vibb, men det gjorde det bare enda bedre! For en herlig gjeng:-D

Mari sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ingrid sa...

HAHAHAHAHA!!! Ja!! Så morsomt at du sier det, jeg syns nemlig det er litt gøy å kunne heve seg en smule over musikklinjer, vi har jo som sagt kastet glans over dem selv en gang i tiden! Nå har vi derimot avansert til "se og bli sett"-genren, og den er nok ikke alle forunt ;)